torsdag, maj 1

Snillen spekulerar

Usch. Jag är helt bedrövlig. Det rinner ensamma tårar nerför kinden. Om jag är ledsen? Nej, inte ett dugg. Lite nedstämd är jag förvisso. För när jag vaknade halvsju imorse var mitt högra öga igensvullet. Det är fortfarande svullet, både uppe och nere och det andra ögat är lite svullet uppe. Men det är sånt man får ta när man är jag och det börjar bli vår. Jag är ju allergibarn, men jag fattar det inte för jag tar ju min tablett dagligen.
Det regnar ute nu, skönt! Själv tänker jag nog inte göra något direkt förrän ögat har lugnat ner sig. Jag ska nog plugga lite grann. Lite musik och läsa i min engelskabok. Men mest ta det lugnt, för det gör så jäkla ont i ögat och det är fyllt till bredden med tårvätska, det är därför jag gråter. Tur att jag inte ska träffa någon idag!

Igår var det valborg som de flesta redan vet. Jag ringde runt till lite människor som betyder något och pratade lite. Jag fick veta att min kusin klarat av att ta körkortet. Jag är väldigt stolt över henne! Sedan kom det två kompisar, vi spelade badminton och sedan gick vi bort till elden. Det var lite dålig fyr på den, men sedan satte det i gång ordentligt. Riset var inte riktigt torrt på alla ställen och vi hade inget granris på den. Så det förklarar det hela. Men högen var enorm, på dagen hade jag, mamma och två grannar gått där och släpat.
Vi åt kokt korv och det var så himla gott! Kompisarna stannade inte så länge, utan åkte vidare senare.
Jag tycker väldigt mycket om mina grannar, de är sjukt roliga! De ska lära mig någon lek till sommaren och de är så omtänksamma och snälla. Två av dem var imponerade över att jag så frivilligt hade släpat en massa ris tidigare på dagen och två av dem tycker att jag ska bli skådespelerska. En av dem blev riktigt förvånad när jag skulle gå inriktning dans och inte teater. En av dem sa att jag är så öppen. Och på slutet, när en av mina favoritgrannar skulle gå hem tog han mig i handen och sa tack, för att han alltid har så kul när jag är med och så sa han en massa snälla saker. Ja, jag har allt bra fina grannar.
Föresten ska jag och en annan granne starta en liten tidning som heter Snillen spekulerar. Där vi två ska vara filosofiska och bara sitta och filosofera om livets stora frågor. Det låter jättebra för min del =). De blev lite sura på mig också för att jag ska flytta så långt. Men jag kommer ju tillbaka och då ska jag passa på att träffa grannarna.

Nu väntar alfapet, men jag känner mig helt yr i huvudet.

Inga kommentarer: