tisdag, maj 6

En liten blomma

Nu har jag pluggat musik. Häftet våran lärare gett oss är väldigt förvirrande och man måste verkligen tänka till när man läser och ändra kors och tvärs. Provet är om två dagar. Imorgon ska jag sitta och träna in låtarna när jag kommit hem från den stora staden. Sedan får de övre makterna styra över hur det går. Men det är mycket som inte fastnar. Jag har gjort en slarvig uträkning och det är i alla fall sex prov som ska göras innan nian är slut. Varav två är kemiprov. Det är enormt mycket i franskan. Jag menar, någon måtta får det ju allt vara! Men nehe då, vi ska ha ett prov, vi ska muntligt och lämna in någon slags berättelse också på minst en A4. Det simplaste vore ju att slänga ihop en för hand, en A4 för hand rymmer ju mycket mindre. Men så är det ju det här med betyg också, man vill ju ogärna tappa betyg. Inte för att det är någon risk för mig att inte komma in. I och för sig ska man inte ta ut saker och ting i förskott, men med högsta potten från intagningsprovet i bagaget tror jag inte att jag behöver oroa mig.

Föresten fick jag en blomma igår av min granne, för att jag är snäll. Det händer alldeles för lite snälla impulsgrejer. Men så är hon ju runt fyra år också och de är ju i regel mycket snällare än de som har några år på nacken. Varför är det så? Blir man automatiskt elak efter för många år på jorden? Fast jag ska vara rättvis, alla blir inte elaka! Men det är ganska mycket jobbiga människor ändå =)
På något vänster har jag lyckats bli av med de där knapparna jag blev så förtjust i, de där som ändrar storlek och ger färg bland annat. Och som gör att man kan placera texten var man vill på hela pappret! Men sekunden efter så tryckte jag på en knapp i hörnet och nu har det redan rättat till sig. Så dessa senaste meningar är totalt överflödiga =) Jag låter dem vara kvar som ett bevis på hur oteknisk jag är!


Här kommer en länk till en jättefin låt. Jag vet inte riktigt hur man får in hela videon i inlägget och jag vet inte ens om det går heller. Men jag råder er att lyssna på den!
http://www.youtube.com/watch?v=IkuqHwobn6w

Men nu ska jag kila ner i köket och se om fiskpinnarna med glutenfri panering är klara. Till blir det klyftpotatis. Av någon anledning känns kombinationen lite otippad. Men det blir nog jättebra! Nu ropar mamma!
CIAO!

Inga kommentarer: