fredag, maj 2

Kalla fötter

Varför är inte saker och ting lättare? Man inbillar sig att man kan klara av en sak, men det krävs så mycket psykisk styrka. Den styrkan besitter inte jag. Tyvärr. Så jag faller dit, pladaskt och tar emot med händerna när jag faller. Och eftersom jag inte har någon direkt stolthet rör det mig knappt i ryggen, jag blir bara lite irriterad på min obeslutsamhet. Men det blir vi väl alla ibland?
Jag har ont i magen och mina fötter fryser. Min säng är täckt av kläder, massor med kläder. Jag hade tänkt måla tånaglar ikväll, men det blev inte av. Jag och Mammi spelade Vem vill bli miljonär och knaprade Non-stops. Sedan såg vi på Love Acually, en av världens mysigaste filmer. Och nu ska jag snart sova, med mina kalla fötter och min onda mage. Föresten värker mitt knä också. Pappi skickade precis sms. Onödigt. Han stod utanför fönstret och vinkade med en lysande telefon när jag kikade efter honom. Jag visste liksom att han var därute någonstans i det kolsvarta mörkret.
Men som sagt, sängen väntar. Och imorgon när jag vaknar hoppas jag att ögonen är normala. Jag har en massa att göra, jag ska plugga och kratta och gå en lång promenad och njuta av förhoppningsvis fint väder.

Sov gott!

Inga kommentarer: