onsdag, maj 28

I am ready for love

Älskling, jag vet hur det känns
När broar till tryggheten bränns
Fast tiden har jagat oss in i en vrå
Är himlen så oskyldigt blå

Denna del av en låttext gillar jag väldigt mycket. Turligt nog sjunger vi den i skolan just nu. Fast melodin är lite annorlunda. Men man börjar vänja sig tror jag.
Detta är föresten ett slött morgoninlägg jag gör medan jag väntar på att håret ska torka till lite grann. Så det är inget överväldigande och framför allt knappast intressant.
Nästa vecka åker jag och min klass till Göteborg. Jag ringde dit ner igår och det är inte alls något strul med något. Allt är precis som det ska vara och nu i veckan/början på nästa vecka bör vi få ett kuvert med information m.m. Ska bli skönt att komma söderut en stund, även om det bara är över en helg i princip. Jag måste börja fundera på vad jag ska ha med mig snart!
Men nu måste jag sätta lite fart ändå! Håret börjar torka och ögonen ska få lite smink. Sedan ska nattlinnet packas ner och min fantastiska bok och S ska få sig en liten promenad.

En jätteskön låt!
http://www.youtube.com/watch?v=4kPwS7Yy45k

Inga kommentarer: