onsdag, maj 7

Ja tack, med ditt telefonnummer på

Efter skolan åkte mamma och jag till stan. Jag köpte cd-skivor som jag ska lägga en massa bilder på och Vårshowsfilmen! Mamma köpte lite kläder. Sedan bjöd hon mig på min senaste favoritglass, Mayan Mystica! Jag kan bara inte få nog av den glassen!
Hursomhelst skulle jag in på Gallerix och köpa ett roligt kort åt X. För ska man ha roliga kort är ju Gallerix The shit! När KF fyllde år sist hittade jag ett helkul kort där åt henne =) Efter några minuters velande hittade jag ett perfekt kort. (Bilderna som kommer nedan är på KFs kort)
I alla fall, så jag började gå mot kassan och på vägen dit var det nära att jag ångrade mig! För när jag tittade upp mot kassan stod en skitläcker man där! Inne på Gallerix brukar det alltid vara blonda äldre tjejer runt 25-30. What the? I alla fall, jag behövde ju detta kortet, så jag samlade mod till mig och med bultande hjärta klev jag fram till kassan. Först var det en äldre dam som var vimsig. Det tog ett litet tag och hjärtat bultade fortare och fortare. Sedan blev det äntligen min tur. Jag la mitt roliga kort på disken. Han sa hej och jag sa hej. Hade detta varit en romantisk novell hade jag nu tillagt, och resten är historia.
Men detta är ingen novell, detta är mitt tragiska liv. Så nej, det blev ingen historia här inte. Men en konversation följde enligt konstens alla regler.

Han: Vill du ha en påse?
Jag: Ah tack, jag kan ta en påse.
Han stoppar ner mitt ynkapynka kort i en liten liten påse.
Han: Vill du ha kvitto?
Jag: Nej, det behövs inte.
Han tog emot min tjuga, knappade på apparaten och gav mig sedan en tia tillbaka som han la i min lilla hand, medan mitt hjärta smälte. Sedan sa han tack och jag sa tack och sedan tittade jag djupt i hans bruna ögon och sa hejdå. Sedan gick jag mot min mamma som väntade utanför.
Jag var så betagen att jag höll på att krocka med en mamma med en liten sulky.
Usch vilket tonårsbeteende! =)
I alla fall, sånt här lättar upp lite och gav mig en idé till en ny raggningsreplik.
Jag råder alla att prova följande:

Du är i en butik och ska handla. Kassören är snyggare än snyggast. Du går fram och slänger upp det du ska på disken och ler ditt största leende. Säg artigt hej och fortsätt att le. Och sedan när denna Guds gåva frågar om du vill ha kvitto svarar du följande:
Ja tack, med ditt telefonnummer på.

BUSENKELT!
När någon har provat detta kan ni väl berätta för mig om det faktiskt funkade på ett bra sätt. Men jag tror verkligen det faktiskt =)

Nu ska jag sova! God natt =)


Inga kommentarer: