tisdag, maj 27

Hybridstycke, ajabaja!

Jag har inte något jätteintressant att berätta. Verkligen inte. Dagen har hittills varit riktigt vanlig. Förutom en annorlunda dröm, där jag åkte skidor ihop med mamma och kände mig förföljd av en lärare på skolan och tre tjejer. End of story. Jag hade mycket hellre besökt en vacker tropisk ö och blivit svalkad av muskliga killar som viftar med palmblad. Men man kan ju inte få allt här i världen antar jag. Och ja, jag är medveten om att man egentligen ska beskriva dem som muskulösa, men det tycker jag får dem att låta muskellösa, som att de inte har några muskler, så jag föredrar ordet muskliga framför muskulösa. Så nu sparade jag folk den moralkakan =)
Ooops! Nu gjorde jag visst ett hybridstycke. Skäms på mig, I guess! Nu råkar det vara så att jag är dödligt förtjust i hybridstycken och tycker att det är mycket användbart. Min SOlärare däremot säger att det absolut inte får användas inom svenskan och i rapportskrivning. Själv anser jag att ju fler hybridstycken, desto mer glädje. Ungefär. Nått åt det hållet i alla fall. Och jag har allt lagt märke till dessa älskade hybridstycken i böcker, får dem får väl jag? Eller? Jag antar att det är därifrån jag har snappat upp det. Förut var jag värre än jag är nu, men då slukade jag verkligen böcker. Gick till biblan och lånade minst tio böcker åt gången och hem och läste. Det tog oftast inte så länge förrän jag åkte och lånade en ny gigantisk hög. Men det är en annan story. I alla fall, i böckerna vimlar det av hybridstycken. De finns verkligen överallt! Så varför ska inte lilla jag få syssla med hybridstycken då? =)

Men nu såg jag att klockan sprungit iväg och jag ska hinna ta ut S också innan bussen kommer. Bäst att sätta lite fart antar jag! Fan, då hinner jag inte lyssna på Boaz Mauda eller Armeniens bidrag en gång till. Men jag får försöka överleva dagen ändå. =)

Tjingeling!

1 kommentar:

Anonym sa...

king of hybridstycken
eexxanimo.blogg.se