lördag, maj 17

Väck aldrig den björn som sover

Snön är i alla fall på väg bort nu. Men det snöade i princip hela kvällen igår. Jag somnade väldigt tidigt också. Eftersom E var tråkig och satt vid datan gick jag och slängde mig i sängen. Sedan somnade jag visst. När hon sedan var sällskapssjuk så försökte hon väcka mig. Men ni vet väl vad de säger? Väck aldrig den björn som sover. Det är väldigt intressant, för att när jag somnat och folk väcker mig, speciellt mitt i natten, då beter jag mig som ett monster. Särskilt mot mina familjemedlemmar. De skrattar dock åt mig mest när jag ryter åt dem och hugger efter dem och sparkar och slår. För helvete vad sur jag kan bli! Igår var verkligen inget undantag.
Förut, på den gamla goda tiden, då jag inte bodde ensam hemma med mina föräldrar så hände det ibland att såna där tråkiga kvällar så kom grannen över och vi kikade på film ihop. Det var jag, J och E. Det kunde bli rätt kul faktiskt, för vi har ungefär samma humor. Fast min och Es humor är såklart snäppet vassare. I alla fall, oftast brukade det bli något med Stefan och Krister. Det brukade sluta med att jag somnade, såklart hade jag den bästa platsen i soffan också. Sedan roade sig alltid E och J med att väcka mig och störa mig så mycket som möjligt. En del gillar ju visst att leka med döden. Men sedan flyttade både E och J. Och jag är ensam kvar i en by där medelåldern ligger runt 60+.

Senare idag blir det grillning också, troligtvis hos SM. Vi får se vilka det blir! Och om jag orkar och hinner ska jag slänga in två kort, som jag och E tog igår. Personligen tycker jag att de är väldigt roliga. Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge. Det är ett drastiskt beslut som jag tog igår som har dokumenterats på kort. Wait and see. Nu ska jag tydligen gå 1 mil med E och mammi.

See ya, don't wanna be ya.

Inga kommentarer: