tisdag, maj 20

En doft av kultur

Fick brev från Stockholm idag. Alltså inte själva staden, men en skola där. De vill att jag kommer på färdighetsprov 5 juni. Och jag vet inte riktigt om jag ska det eller inte. Jag vill ju inte längre gå där, jag menar, jag har ju lägenhet och allting i Skara nu. Men det skulle kunna vara en kul grej. Det blir tre olika danslektioner, en i modern dans, en i jazz och en i balett. Det vore något det, att glida omkring i en skola som doftar kultur en hel dag, som doftar kärlek. Dans är kärlek. Men vi får se. Det är dagen innan vi åker på klassresa. Jag ska snacka med mamma och pappa. I så fall hoppar jag väl på tåget i Stockholm, som en glad present på vägen ner. I Göteborg har jag föresten en dejt med A. Det ser jag fram emot =) Länge sedan vi sågs nu!
I alla fall, jag får tänka på saken. Men en hel dag med dans i vår huvudstad låter inte dumt. Idag har jag en sån där dag då ingenting vore härligare än att få gå på typ Balettakademin, speciellt som MB finns där nu och undervisar. Min första danslärare, det är något speciellt med det. En speciell känsla i kroppen. De bästa kläderna som finns, det är danskläder. Sånt där som man kan dansa i och benvärmare. Benvärmare är nog det bästa man kan ha i sin garderob. I believe so, I do.

Imorgon drar jag in till staden och så ska jag spika ett möte inför torsdagen tänkte jag. På torsdagen spelar vi våran musikal föresten. Jag måste hitta ett par byxor att ha på mig till skjortan, E tog ju sina brallor och stack. Tror dock att jag har ett par, måste bara stoppa de i tvättmaskinen först.
Nu är det en snubbe i Stockholmstrakten som ringt mig igen. Vet inte vem det är och vad han vill. Men han hade ringt två gånger förra veckan. Usch, jag gillar det inte!

Jag gillar att leka i PictureProject =)

Inga kommentarer: