lördag, maj 10

Äggkokning

Idag har jag kokat ägg på egen hand och jag skäms för att erkänna det, men det var första gången faktiskt. How spoiled am I? Nej, men pappa bad mig att koka, så jag gjorde det. Och det blev perfekt, sa han. Egentligen är jag nog en naturbegåvning på äggkokning, bara att jag inte visste om det tidigare.
Efter en utdragen frukost så satte jag mig i solen en stund och läste lite kemi. Sedan elva eller något sånt där har jag lekt med min granne. Vi har plockat blommor, och följt pinnar i bäcken. Pappa har hjälpt våran granne att bygga en hundgård. Efter mycket lekande så fikade vi lite också och sedan åkte pappa och jag och handlade lite.
Sedan blev det mera lek. Nu sitter jag och tar igen mig lite. Vädret är kanonfint, men jag måste städa lite och laga mat. Om drygt en timma kommer I och V över och tittar på film. Fast jag vet inte riktigt, kan hända att det blir något annat också nu när vädret är så fint. Vi kanske sätter oss ute och bara är. Den som lever får se. I guess.
Jag har inget vettigt att skriva om, så bäst att jag slutar och gör något vettigt istället. Jag ska steka korv till mig och pappa för våran grill gick sönder igår. Men imorgon ska vi nog göra en hållbar grej, en hemmagjord grill. Det blir nog kanon =)

Inga kommentarer: