tisdag, maj 6

Just in case

Alldeles strax ska jag hoppa i säng. Ganska tidigt, jo tack, jag vet. Men min kropp säger att jag behöver det. Visserligen brukar jag inte lyssna på den så ofta, men just nu skriker hela det som är jag efter att sova. Jag har haft nästintill konstant huvudvärk idag och igår. Spänningshuvudvärk. Ska nog ta och använda glasögonen lite extra nu. Just in case.
Jag har varit ute med hundarna tillsammans med mamma. Den ultimata surjämten cyklade förbi. Jag kände för att släppa lös Saiva, inte efter suris alltså. Utan bara för att få låta henne springa fritt på gärdet och springa efter henne. Det är vårkänsla det! Fast ibland blir hon så tjurig och ger fasiken i att lyssna på mig. morr.
Jag har provat kläder inför morgondagen också. Jag ska kliva upp tidigare för att duscha, så tänkte att det är skönt att slippa krångla med det där imorgon. Plus att jag får några extra minuter att plugga franska på. För då kanske jag skiter i att läsa igenom texten en gång nu. Vi skulle få några minuter på lektionen också, innan själva redovisningen.
Innan jag kan krypa ner i sängen måste jag bädda om den lite grann och så ska jag smörja in ansiktet och ögonen med ögongel och droppa i lite ögondroppar i ögonen. Jag måste öva! För jag är långt ifrån träffsäker och det känns som att det hamnar överallt, förutom där det ska hamna. Men som sagt, övning ger färdighet. Sägs det i alla fall.

GUD NÅDE DEN SOM STÖR MIN SÖMN INATT!!!!
men innan jag sover måste jag kika mejlen.

Inga kommentarer: