tisdag, maj 13

Ingen vinst utan en lott

Ska lyssna på två låtar och sedan hoppa i säng. Jag har varit ute och gått med mamma och stekt pannkakor. Pluggade lite också, men inte särskilt mycket. Är helt konstig i huvudet, antagligen på grund av pollen. Mitt öga var lite svullet imorse, men det är sånt man får leva med som pollenallergiker. Jag är faktiskt väldigt stolt över att jag börjat med ögondroppar, det underlättar en hel del faktiskt! =)

Det jobbigaste som finns ibland är tankar. Och intuition. Ibland så märks det när folk tycker om varandra, men av någon anledning är det ingen som satsar. Varför? Är de rädda för vad som kan ske? Att det faktiskt kan sluta lyckligt? Vad är det som får folk att hålla tillbaka? Eller är det rädsla för förändringen som per automatik sker? Att helt plötsligt blev allting upp&ner och livet blev annorlunda, men också lite bättre kanske. Det är nog rädslan för att det mot alla odds inte ska vara besvarat, även fast alla bevis pekar på det. Det finns en låt som är skriven av en grabb i Skövde och i den låten sjunger han:
Om man inget satsar kan man aldrig vinna nått.
Ingen vinst utan en lott.
Det kanske vi borde tänka på lite oftare =) Våga hoppa fallskärm utan fallskärm liksom!

-----------------------------------------
EH: Du har så stora ögon S. Mina är små och min mun också. Allting på mig är litet.
En kort tystnad. Tillägger snabbt:
Alltså, jag menar i ansiktet.

Yeah right!

En annan skön kommentar av EH:
S, du klär dig i sånt du tycker är bekvämt.
Sa han utan anledning en dag i matsalen. Och tittade konstigt på mig och det är inte direkt någon komplimang. Inte från honom. Han ska jämt gnälla på mig, ;P Men han har lustiga tankar som man kan skratta åt =)
Jag tar två till
Om jag hade sådär platt hår hade jag gjort något åt det om jag var tjej.
Dina tänder lyser som gula solar.

GOD NATT!

Inga kommentarer: