söndag, maj 11

Jäkligt nyfiken

Usch, jag har börjat komma på hur mycket det är att plugga framöver. Det är svensk grammatik, filmanalys, fransk berättelse, kemiprov, musikprov, muntligt i franska. Det är det som är närmast. Sedan har vi So-prov, radioprogrammet ska vara klart och nordiska språk ska redovisas. Det låter mer när man säger det än när man skriver det. Jag klev upp vid tio idag och efter att ha pratat med pappa en stund så satte jag mig vid datan och tog itu med filmanalysen. Den var halvklar, ändå tog det lite drygt 1½ timma innan den kunde betraktas som helt klar. Men då hade jag läst igenom den och sådär. Redo att lämnas in. Jag har även rättat till det sista i franskan, svarat på ett mejl och läst igenom musikpapprena. Det finns mycket kvar. Jag vet vad jag ska skriva om på franskan i alla fall. Det blir inte riktigt en berättelse, men hon sa att man kunde skriva om en kompis och det tänker jag göra. Vissa stunder är det lättare att skriva om något verkligt än något som man ska hitta på. Sedan ska jag ta och gå igenom grammatiken, för den är egentligen klar, ville bara kika över den innan den ska in. Och så ska jag nog göra lite kemifrågor. Om jag bara pluggar effektivt så är det inte så jäkla mycket.

Jag som hade tänkt vara ute och leka med T idag. Men det verkar inte riktigt som att det hinns med, typiskt. Visst blir man trött, men det är väldigt kul! Klockan börjar närma sig lunchtid och jag har inte ens ätit frukost än. Härligt!

I alla fall, nu om något roligt. Igår var I och V här. Väldigt mysigt, först var vi ute lite med T. Men sedan gick vi in och det började ändå bli kallare och lite halvtrist ute. Så vi kikade på Systrar i Jeans. Den filmen var så jäkla bra och nu känner jag att jag måste läsa de två sista böckerna. För jag har bara läst ettan och tvåan. Vi käkade chips och godis och blandade päronsoda med älggrässaft. Något annorlunda smak, men det gick att få ner. Vi pratade och skrattade, var ute lite till men gick slutligen in och satt i halvmörker och pratade om allt möjligt. De åkte hem runt halvtolv. Sedan var jag ensam hemma ett tag tills pappa behagade att dyka upp. Då satt vi två i köket och pratade lite. Rätt mysigt egentligen. Jag hade pratat i telefon innan och pappa frågade vem jag pratat med. Jag valde att vara hemlighetsfull. Sedan tittade han på mig med förtvivlade ögon och sa med en desperat ton:
"Jag är jäkligt nyfiken på vem du pratade med, kan du inte säga"
Taskig som jag är skrattade jag lite, men sedan sa jag det. =) Sen gick vi och la oss.

Men nu måste jag stoppa något i magen =)


Den här bilden har verkligen ingenting med texten att göra. Jag bara kände för att lägga in den, för att det skulle bli lite mer intressant =) Och den är ganska spexig!

Inga kommentarer: