lördag, maj 3

Ekströmskartong och lådvin

Min höft gör galet ont. Jag får halta mig fram. usch! Så just nu vältrar jag mig i självömkan. Föräldrarna stack till grannen efter en speciell middag. Först rökte pappa köttet, sedan skjutsade han in det i ugnen. Köttet avnjöts med egenkomponerad blåbärssås (pappas påhitt med en Ekströmskartong) och pressad potatis. Jag ska inte klaga! Men nog var köttet aningens segt.
I alla fall, jag har läst ut min engelskabok och imorgon tänker jag kratta i trädgården och plugga idrott och musik.
På kvällen öppnade pappi en öl och jag smakade lite. Mest för att vänja mig ;) Det blev lite sockrat vin sedan också. Min pappi är väldigt intressant vad det gäller alkohol. Eftersom han är väldig pushande vad det gäller att jag ska smaka. I andra fall kanske det är den alkoholiserade tonåringen som tjatar om att få smaka, i mitt fall är det jag som enträget ber om att slippa medan pappi i bestämd ton säger åt mig att smaka! När jag sedan grimarserar så skrattar han och mammi åt mig. Härliga tider! Äsch, jag börjar vänja mig eller något sånt där. Jag ska i alla fall lära mig att dricka vin tills jag fyllt 18. Vettefan hur det ska gå. Men vad är en riktig tjejkväll utan en flaska vin? INGENTING! Fast vitt vin går lite lättare, men det har vi ju nästan aldrig hemma. Här är det rött lådvin som gäller, antingen Chill Out eller älggrejen.

Föresten börjar jag bli lite trött på Hp redan! Ibland blir det liksom too much! Jag skickade iväg två mejl idag, spännande att få tillbaka ett slags svar. Men nu ska jag halta ner till vardagsrummet och kika på Grease 2 hade jag tänkt mig. Jag fick ett sådant sug efter den filmen förut när jag dansade runt med dammsugaren i vardagsrummet. Alltså, jag städade, jag var inte desperat efter en kavaljer. Om jag skulle behöva en, tror jag nog att jag har en både i Umeå och en i Alingsås.
Ciao!

Inga kommentarer: