lördag, maj 24

Har du några barn?

Två gånger denna veckan har två olika barn frågat mig om jag är mamma och om mina barn går på dagis. Ursäkta mig, men ser jag ut som en mamma? I don't think so! Och jag vet inte riktigt om jag ska ta det som en komplimang eller som en förolämpning. Lite som en förolämpning känns det. Fast de där små söta liven kan ju inte veta att jag inte ens är sexton år. Och visst, jag har allt tänkt mig att bli en ung mamma, så vida jag inte bestämmer mig för att satsa på dansen, gå danshögskola och så vidare. Då får det vänta lite. Men annars tänker jag bli ung mamma, men det betyder ju inte att jag tänker bli det innan gymnasiet är klar. Men eftersom det är barn som helt klart är yngre än fem, låter jag dessa kommentarer passera =) Barn är ju trots allt bara barn!

Men nu ska jag ut och fortsätta med veden! E har köpt en röd klänning, jag vill också ha en röd klänning! Måste beställa tyg sedan till min klänning! =)

Inga kommentarer: