torsdag, maj 8

Förstår du hur jag saknar dig?

Sicket väder vi har haft idag! I cirka två timmar låg jag och mamma och göttade oss i varsin solstol här utanför. Jag satte på högtalaren på mp3n. Underbart! Våran snälla (snygga) granne hjälpte mamma att pumpa i luft i cykeldäcken förut. Så jag tog en kort provtur på cykeln också. Och jag gillar den. Kanske den får följa med mig ner till söder? Den har cykelkorg och allt! Men vi får se hur det blir med det hela. En cykel måste jag ju ha =) Även om jag kommer ramla och slå ihjäl mig. Men då har jag ju E som kan plåstra om mig med nallebjörnsplåster och blåsa på skrapsåren.

I alla fall, när jag låg där ute och lyssnade på mp3n kom Andreas Lundstedts härliga låt vid namnet jag saknar dig jag saknar dig. Eftersom att det är en sån härlig låt och väcker gamla minnen till liv kommer texten här nedan.

Jag vandrar längs en aveny
Där vi har gått förut
Ser scener ur en film från förr
Som aldrig fick ett slut

Jag stannar till framför ditt hus
Vad var det som försvann?
Har några andra flyttat in
Där vi två älskade varann?

Jag ska aldrig glömma
Jag ska aldrig glömma
Nätterna du fanns hos mig
Förstår du hur jag saknar dig?
Jag ska aldrig glömma
Jag ska aldrig glömma
De känslor jag bär inom mig
Jag saknar dig, jag saknar dig

Den första gång vi träffades
När natten gick mot dag
Då somnade du på min arm
Med lugna andetag
De minnen som vi delar nu
Det vackraste som hänt

Låt aldrig nånting ändra på
Det här, det starkaste vi känt

Jag ska aldrig glömma
Jag ska aldrig glömma
Nätterna du fanns hos mig
Förstår du hur jag saknar dig?

Jag stannar till framför ditt hus
Vad var det som försvann?
Har några andra flyttat in
Där vi två älskade varann

(Aldrig glömma)
(Aldrig glömma)
Nätterna du fanns hos mig
Förstår du hur jag saknar dig?
Jag ska aldrig glömma
Jag ska aldrig glömma
De känslor jag bär inom mig
Jag saknar dig, jag saknar dig


Jag har nyss käkat pannkakor och är rätt trött. Så jag antar att det blir tidig kväll idag också. Jag kanske tar tag i tredje delen i Synantrop. Fast först ska jag nog titta på Vårshowen. Skäms på mig, men jag har inte hunnit med det än.
Föresten har jag en väldigt konstig granne!

Ps. Idag är jag tacksam för mina fina vänner, som vi skrattat idag <3

Inga kommentarer: