fredag, maj 16

Oxidation - elektroner avges

Jag gnällde över snön häromdan, när det föll lite grann som numer kan uppfattas som några enstaka flingor. För imorse när jag klev upp var snön överallt! Det ligger ett vitt täcke därutanför och det är mitten av maj! Jag är deprimerad. Och i ett försök att lätta upp det hela drog jag förtvivlat på mig mina gula stuprör. Lite mer färgglatt blev ju livet i alla fall. Låt denna dagen gå fort så att den är över och låt snön försvinna lika snabbt som den kom. Vilken tur att jag och E gick upp på berget igår. För det är sannerligen inte kul att halka uppför den lilla stigen när det är packat med snö. Men det som skulle bli en halvtimmes promenad blev lite längre. För såklart var vi tvungna att stå och prata killar däruppe på berget. Gamla, nya, ointressanta, you name it. Killar är ett ämne som alltid kommit upp däruppe och givetvis igår också.
Ramlade i säng strax efter tio ändå. Idag är det kemiprov, vettefan hur det ska gå. Men nu vet jag i alla fall att om ett ämne oxideras så AVGER det elektroner. Och det har jag listat ut på ett jävligt krångligt sätt. E bara stirrade konstigt på mig igår när jag förklarade hur jag kom på det hela.

Dessutom, igår fick jag ett sms av någon människa. Men har ingen aning om vem det var! Det stod bara hallå, hallå typ. Anonyma sms är bland det jobbigaste som finns. Skickade iväg ett svar nu, i hopp om att få reda på vem det var. Slängde in numret på eniro, men det gav inget resultat. Nu ska jag hoppa ut till bussen! =)

CIAO!

Inga kommentarer: