torsdag, maj 8

Morgonstund har guld i mund

God morgon!
Idag ska vi börja skoldagen med cooper. Om jag är laddad? Inte direkt, jag har träningsvärk i ryggen och benen och fötterna värker lite. Dessutom är jag lite snorig, men vi gör det bästa av situationen helt enkelt och laddar upp med mängder av astmamedicin! Jag får väl köra lite halvlugnt eller nått. Lungorna känns lite halvkassa, lite brännande känsla. Men jag tror att allt kommer att gå toppen =)
Sedan ska vi labba på kemin och ha musikprov. Jag kan inte påstå att jag jublar över provet, men det ska nog gå bra. Jag har precis lyssnat på Youtube på låtklippen. Våran lärare tycker att Youtube är rena guldgruvan och jag är beredd att hålla med! Sedan ska vi ha engelska och förhoppningsvis fortsätter vi med radioprogrammet. Vårat är helt sjukt redan och det blir inte direkt bättre för var gång som går. Men jag gillart!
Vi har sen lunch idag och det är rätt gött, även om man brukar bli riktigt hungrig. Men man slipper trängas med en massa människor utan kan mer glida runt på fria ytor.
På eftermiddagen har vi svenska och sedan So i närmare två timmar. Fördelen med så lång lektion det är att om man orkar jobba så hinner man verkligen med saker och ting. Nackdelen är att om man inte orkar jobba så går typ två timmar bara åt skogen. Så vi får se, vi håller på med ekonomi, det är rätt kul och intressant, men krångligt! suck

Planer för idag är att se på min film och lägga över lite bilder på cds. Jag tänkte även fortsätta skriva lite på min filmanalys för att röja undan lite. Ska skriva en franskaberättelse också och det känns lite lagom kul. Fast jag gillar att skriva, det gör jag verkligen. Funderar på att försöka mig på att skriva hela på imperfekt. En liten del ska i alla fall vara imperfekt för oss MVG-elever. Och jag vill verkligen behålla mitt franskabetyg, jag är rätt stolt över det då jag bara läst sedan i sjuan och knappt fattar någonting känns det som. I början var jag totalt borta och vågade knappt prata alls. Men våran lärare tycker jag tog tag i det hela på helt fel sätt. Hon trodde liksom att jag bara skulle hoppa in och kunna allting. Och jag blandade ihop mycket med spanskan. Som jag saknade spanskan då i början. Ett tag funderade jag på att hoppa av franskan. Sedan bytte vi lärare och jag började komma igång och insåg hur fantastiskt det är med språk, oavsett vilket det är. Fast jag har lite svårt för tyska och liknande språk. I alla fall, så då tog jag tag i franskan och det har gett resultat. Tack och lov!
Vissa stunder sörjer jag över att jag inte ska gå Samhäll/språk på gymnasiet. Det hade varit jättekul! Men å andra sidan ska jag ju få dansa och lära mig salsa, stepp och balett. Det väger också väldigt tungt. Jag ska få göra sånt som är kul, på skoltid!

Bäst att jag packar ner det sista. Bye!

Inga kommentarer: