söndag, maj 25

Tonårstragik

Jag hittade en vacker text som jag tyckte var pricken över i:et. Jag tar inte hela, men en del av den.

Tonårstragik
Vi sitter på ditt rum och lyssnar på plattor av vinyl

Du tar min hand och tittar in i mina blåa ögon
Med hes röst viskar du, jag tror att vi kan bli nåt
I den stunden snurrade världen som den snabbaste karusell
Jag kräktes och bad om att få kliva av
Du släppte min hand och såg med tom blick

Du vill hålla min hand när dagen gryr
Efter att ha hållit mig hårt natten igenom
Jag ger efter för ditt tjat och låter dig smeka min kind
När jag går gråter du inombords


Jag gillar den. A lot. Troligtvis för att den faktiskt betyder något och försöker förmedla en känsla.

Det är så lätt att trycka på delete, men så svårt att få tillbaka.

Inga kommentarer: