onsdag, maj 28

Hippy Fizz


Lilla smucket jag tappade mobilen på bussen. Men det ordnar sig, antagligen får jag tillbaka den imorgon. Så haleboptelefonen nås jag inte på idag, men på telenornumret är jag tillgänglig =). Men något bra som hänt är att parfymprovet på Hippy Fizz har kommit. Det är cheapandchic Moschino som har tillverkat den. Och jag måste erkänna att jag verkligen gillar den! Dels gillar jag förpackningen som är somrigt gul med blommor på och jag gillar det som själva provet ligger på. Provet ligger i en form som ser ut som ett nagellack och "korken" är som korken på ett nagellack. Ni kan ju titta själva på bilderna så tror jag att ni fattar hur jag menar.

Det är konstigt föresten att man känner sig så avskärd från omvärlden när en mobil tappats bort. Fastän jag vet att jag får tillbaka den. Och jag har tillgång till hemtelefon, en annan mobil och internet. Ändå känner jag hur en del av mig skiter fullständigt i det. Antagligen tack vare Eckhart Tolles bok. Som har lärt mig allt om ego och vårat ägandebegär. Det är det lilla ordet min som gör att en förlust av till exempel en mobil blir så olidlig, för att den är min. Just nu bryr jag mig inte så mycket. Senare kommer M hit och jag tänker tvinga henne att göra någon slags kladdkaka med mig! Vi ska plugga lite också, men jag tänkte plugga lite innan hon kommer. Så det är väl bäst att jag sätter fart.


Inga kommentarer: