tisdag, maj 27

Ditt inre syfte

Jag läser vidare i En ny jord - Ditt inre syfte. Och kanske att mitt medvetande blir aningens större för var dag som går och för varje sida som jag vänder på. Hittade ett väldigt bra stycke förutom som jag tänker bjuda omvärlden på. Alla kanske inte är ägare till någon av Eckhart Tolles böcker.
Det spanska språket är det mest ärliga när det gäller konventionella föreställningar om kärlek: te quiero betyder både "jag vill ha dig" och "jag älskar dig". Det andra uttrycket för "jag älskar dig", te amo, som inte innehåller denna dubbla betydelse, används sällan - kanske för att sann kärlek är precis så sällsynt.
(En ny jord - Ditt inre syfte, Eckhart Tolle 2005)

Det har inte hänt något direkt spännande idag förutom att M var på skolan idag en snabbis. Vi hade prat med syon inför gymnasiet. Vilket får det att pirra i magen av lycka och ansiktet blir ett enda stort leende. Jag menar, skolavslutningen står precis bakom krönet och sedan väntar en härlig sommar och så gymnasiet. Jag längtar verkligen efter gymnasiet. Antagligen för att jag börjar få abstinensbesvär! Jag vill ha en riktig danslektion nu, genast, på direkten. Som jag längtar bort från allt det här. Det finns människor som jag inte förstår hur de är funtade. Åtminstone gjorde jag inte det förut. Numera vet jag att det är deras ego som talar och att man ska se bortanför det. Men det är inte alltid så lätt. Särskilt när man faktiskt inte gjort något fel utan bara råkat vara borta en stund. Ah, jag orkar inte gå in på det hela.
Min väldigt elaka hund gav mig två stora rivmärken på halsen , när jag var snäll och tog ut henne. Det kändes väldigt tacksamt!

Nu ska jag möta mamma =)

Inga kommentarer: