söndag, maj 4

Synantrop

På min och mammas promenad konstaterade vi följande:
  • Att vattnet i dikeskanten är klarare i våran by än grannbyn
  • Att folk slänger massa skräp i vägkanten
  • Att vissa människor är väldigt otrevliga
  • Att ibland kan halsduk vara nödvändigt
  • Att det finns mycket tussilago ute

Vi kom säkerligen fram till något annat också. Men det minns jag inte just nu. Föresten ska jag skriva en bok om partytips. Det främsta tipset som liksom är själva grunden för en lyckad utekväll är att varva drickan. Så efter två droppar öl/vin/sprit eller något så dricker man ett glas vatten, två droppar av alkohol, ett glas vatten. Jag tror att det kan bli rätt stort. Vad tror resten av folket?
Det blåser ute, men jag tänkte sätta mig på trappan, jag borde plugga lite. Hittills idag har det inte blivit så mycket. Men jag tror nog att jag läser vidare i Synantrop - en kärlekshistoria istället. Jag liksom gillar den boken. Sedan funderar jag på att läsa om triologin om Colette och Art för sisådär hundrade gången. Snart kommer jag att kunna den utantill. Men ändå sitter jag och läser om meningarna tusen gånger varje gång jag läser de böckerna. De är genialiska, så enkelt är det! Kate Cann är genialisk. Och jag ska sluta vara cynisk!


Ut i solen gott folk =)

Inga kommentarer: