fredag, maj 9

Borta i vinden

Jag är rätt förvirrad idag. Förhoppningsvis är jag inte det i skolan. Imorse skulle jag värma lite oboy, men istället för en glasmugg så tog jag ett helt vanligt glas istället och upptäckte det inte förrän jag hällde i mjölken. Jag är en av de där vettiga människorna som häller i oboypulvret först! Så då var det försent, jag orkade inte krångla med att hälla över allt till en mugg istället, för det ska alltid rinna en massa och spilla hit och dit. Så det fick bli kall oboy istället som jag hällde ner i en kall hals som leddes ner till en kall mage.
Sedan skulle jag rosta lite bröd också. Men det gick inte heller så som det borde. Jag stoppade ner några mackor i rosten och sedan började jag göra lite andra saker. Kort därpå kikade jag mot rosten och såg att mackorna var uppe. Jaha, tänkte jag, redan klara. Men det kändes lite misstänksamt, för det hade gått i raketfart i såna fall. Men vänta, jag glömde väl inte...?
Det var precis vad jag hade gjort! Jag hade inte ens tryckt ner dem än. Typiskt! Jag säger då bara det, det är tur att jag kom ihåg att både schampoonera håret och ta i balsam. För helt plötsligt kändes det inte så självklart längre!
Nu ska jag kila iväg till skolan och förhoppningsvis är jag inte lika vilsen där! =)

Inga kommentarer: