söndag, maj 18

Du är dansen

Gårkvällen hos S var riktigt lyckad. Sådär slappt och skönt som lördagskvällar ska vara när de är klockrena. Först åkte vi till Ica och handlade och därifrån fick vi skjuts av S. Väl hemma hos S hälsade vi på fåren lite och sedan plockade vi fram grillen och sedan satte vi oss i det inglasade rummet. Efter ett tag dök A och C upp. Så vi grillade körv, käkade chips och smörpopcorn och satt och pratade och skrattade. Jag var till och med tönt ett tag och fick mig en åktur i epan. Det finns både en liten filmsnutt och en bild på detta. Efteråt kände jag mig heltöntig. Dock har jag inte hunnit slänga in bilderna på datan än. Så bilder från igårkväll kommer vid ett senare tillfälle. Var så säkra! Vi spelade spel också, kalaha, kort och något Cluedo eller vad det hette. Det gällde att lista ut vem som var mördaren och sådär.

Idag har vi inte gjort så mycket alls. Jag har pluggat, men ytterst lite. Vilket inte känns så bra då jag har prov i två ämnen imorgon. Men det ska säkert gå bra =) Sedan var vi borta hos grannarna och tittade på Pelle. Och såklart var jag tvungen att småbråka lite med grannpojkarna!

Igår var jag ytterst smart. S gav mig en korv och bad mig kolla om den var varm i mitten. Så jag bröt av korven och så luktade jag på den. De andra tittade konstigt på mig, jag försvarade mig med att jag skulle känna om det var varma ångor i korven. Sedan när jag skulle placera korven i brödet så var det lite svårt eftersom den var av på mitten. Helt plötsligt gick det upp för mig att när S bad mig kolla om korven var varm i mitten så menade hon ju liksom inte i mitten av själva korven, alltså där jag bröt av korven utan i mitten av den runda cirkeln. Ah, i alla fall. Det blev fel, jag var dum i huvudet och det dröjde inte länge innan vi vred oss av skratt. Min förklaring här blev väl inte så lysande, men jag hoppas att folk fattar hur jag menar. Jag borde nog blondera mig, folk förväntar sig en smart brunett när de ser mig. Men ack så de bedrar sig själva.

Livet är dansaren och du är dansen.
Eckhart Tolle

Inga kommentarer: