måndag, maj 5

Där plaske du

Seg dag i skolan, men det har varit ganska kul. Jag fick tillbaka ett svenskaarbete och det gick väldigt, väldigt bra! Fast jag brukar klara mig bra på skriftliga uppgifter. På engelskan jobbade vi vidare med radioprogrammet, vårat kommer bli fenomenalt bra, med mycket udda idéer! Snart ska jag till VB och plugga med henne och I. I tar med sig chokladbollar och jag gör glutenfri kladdkaka, hoppas bara att den blir bra! Riktigt kladdig och smarrig.

Mamma köpte ögondroppar åt mig idag och jag ska försöka våga ta dem. Usch, jag vill inte! Men jag vet ju att det kommer att bli bra, även om det svider lite i början. Men då slipper jag ju att det kliar och jävlas. Så det är väl bäst då att vara mogen och göra som man ska.
Egentligen är jag lite nyfiken på en ny pollenmedicin som farmor tipsade om. Det var något pulver som man sniffar upp i näsan och där bildar det ett slem då eller något. Tydligen var det väldigt dyrt. I mina öron låter det som kokain, men jag vet inte riktigt! Idag när jag och två tjejer i klassen skulle kolla igenom vårat material till grupparbetet på norska så upptäckte vi en lite tjockare broschyr om knark på norska och en liten broschyr om cannabis på norska. Vad vill våra lärare att vi ska prata om egentligen? Nu är det bäst att jag kikar till min kladdis och låter ett mejl värma mina tankar.


I medelhavski sardinski simski
Apu Apu Apu Apu
Men i min blopump där plaske du
Apu Apu Apu Apu

Inga kommentarer: