torsdag, maj 29

Gårdagens nyheter

Jag går omkring och luktar Spanien. Det är för att jag har likadan solkräm på mig idag som vi använde under Spanienresan för snart ett år sedan. Den luktar gott och får mig att tänka på hav, sol och sand. Det skulle inte sitta dumt med en utlandsresa nu! Men först har jag två veckor kvar i skolan. Men nästa vecka blir det en tripp till Göteborg i alla fall. Alltid något att se fram emot.

I alla fall, två nyheter har jag ju lovat att skriva om. Och jag känner mig tvungen. Det är dock ganska roliga nyheter. Till skillnad från vad nyheter brukar vara.

Nyhet nr 1.
Svenskan som har gift sig med Berlinmuren! Okej, man ska inte skratta åt människor, det är inte alls snällt! Men den här gången kunde jag faktiskt inte låta bli. Utan jag vred mig av skratt när jag läste detta vilket både Mamma och M kan intyga på. Denna kvinna, som alltså är från Sverige(!), är gift med Berlinmuren. Hon vägrar att besöka Tyskland sedan de rev muren. Undra hur det går om hon ska flyga utomlands? Går det bra att flyga över Tyskland? Liksom segla genom tysk luft? Hon har aldrig haft sex med en människa, men hon har älskat med Berlinmuren. Alltså, människan verkar ju rätt intressant och jag skulle vilja fråga hur det gick till. Hur kan man älska med en mur?? Hon hade nio olika modeller av muren och hon var mest förälskad i den senaste, men sexan gick också bra. Detta lockar skratt, medge att det är väldigt intressant.


Nyhet nr 2.
Salvan som tar bort finnar! Det pratas mycket om rasism, och visst finns fördomar mot de andra nordiska länder lika mycket som fördomar mot östländerna och så vidare. Men att ta fram en salva för att kunna ta bort finnarna tyckte jag var lite väl hårt. Jag menar, visst, de har ett konstigt språk som man inte riktigt begriper sig på.
Men tänk bara på hur mycket finnarna faktiskt har gett oss! De har gett oss Mumintrollen och vem hade velat växa upp utan de bedårande små trollen? De har även gett oss Mark Levengood och säga vad man vill, men den killen kan sina grejer. Har man inte läst Sucka mitt hjärta men brist dock ej så har man lite kvalitetsläsning framför sig. Så personligen tycker jag att alla ska rata denna salvan. Visst vill vi väl behålla våra grannar i öster? Vilka ska annars bo i Finland???

Inga kommentarer: