måndag, maj 19

Bortskämd skrutt




Denna skrutthund börjar bli bortskämd. Hon har alltid varit en liten diva och kinkig med maten. Idag var inget undantag. Hennes matskål ställdes på hennes vanliga plats, men hon vägrade att äta. Så jag fick snällt sätta mig ner vid hennes matskål, ta några bitar hundmat i handen och mata henne. Då åt hon, så jag fick fortsätta sådär. Enträget fick jag tvinga i henne bit efter bit. Efter ett tag så la hon sig ner. Fast det blev några bitar kvar för i slutet så hjälpte det inte att jag försökte leka i henne bitarna. Hon vände bestämt bort huvudet och om jag närmade mig med hundmaten så vände hon huvudet demonstrativt åt ett annat håll. Så jag gav upp. Jag kommer att sakna denna skrutt <3 Som i sommar blir 3 år, men det märks inte för hon är liten som ett snigelskal.

Inga kommentarer: