onsdag, april 30

20 kilo under armen

Jag känner att min kära syster E måste få ett eget blogginlägg. Just nu är jag så jäkla imponerad av henne. Hon brukar imponera på mig, men just nu är det lite extra. För ungefär två veckor sedan så hoppade hennes högra axel ur led. Hon blev sparkad av en häst. Som tur var så träffade hingsten inte hennes huvud, som så lätt kunde ha hänt då hon stod precis mellan framhovarna på honom. Hon tillbringade kvällen och halva natten på sjukhuset. Nästa morgon klev hon upp vid sju och åkte iväg till stallet och gjorde så mycket hon kunde. Hon är i stallet i princip varje dag och gör vad hon kan med vänster hand. Och först tänkte jag att det kan väl inte vara så mycket egentligen. Men sedan visade det sig att hon krattar och sopar med vänster hand och då kan hon enbart använda vänster hand. Den högra handen ska vara totalt stilla nu i sex veckor. Hon diskar med en hand. Men det som är mest imponerande är att hon bär säckar med foder under vänstra armen. Och de säckarna väger 20 kilo!!! Wow säger jag bara. En sån sak gör jag knappt med båda händerna.
Det hela höll på att gå illa när en doktor klantade till det rejält och höll på och göra hennes högra arm obrukbar för resten av hennes liv. Men som tur var hade hon en uppmärksam sjukgymnast, så nu är allt frid och fröjd igen.
Det bådar gott inför hösten. Då kan hon diska med vänstra handen och steka köttet med den högra. Medan jag sitter på balkongen och smuttar på mitt rödvin. =)



Min andra syster intervjuade mig igår. Alltid trevligt. Hon ställde frågor om min glutenintolerans. Jag hoppas att jag kan hälsa på henne snart! =)

Inga kommentarer: