tisdag, april 1

Idéspruta

Efter en härlig dag i skolan hoppade jag av hos ME. Jag måste faktiskt tillägga att jag inte fick psykutbrott på bilden, (!). Jag förstår inte varför. Hursomhelst, ME är en nära kompis till mig och betyder otroligt mycket. Tyvärr träffas vi ju inte så ofta längre då hon är bosatt på annan ort. Men idag träffades vi och det var underbart. Avslappnat och roligt, med en del seriöst prat. Hon fick mig att klämma ur mig en del saker som jag haf svårt att prata om på sistone. Men det blev inte alls svårt, bara att kläcka ur sig. För vi gräver inte så djupt i det hela och då går det mer smärtfritt undan. Det var skönt och exakt vad jag behövde. Jag kan inte ha några hemligheter för henne, det funkar inte. Jag kan inte hyckla med mina känslor och låtsas och fejka. Det bara går inte!
Vi lagade väldigt god mat också och såg på en film och pratade. Och SKRATTADE! Dessutom kom jag på ytterliggare en rolig grej till något helt värdelöst. Jag har en del roliga sketcher i mitt huvud och jag fick ytterligare en idé. Jag borde ta och skaffa mig ett idéblock tror jag! Jag kanske får offra några sidor i min matlagningsbok. Föresten fick jag två bra idéer, vilken idéspruta jag är med henne! Otroligt!

Imorgon har jag en del att fixa innan det blir dans, jag måste skriva ett brev till IJ och så måste jag skriva kommentarer till svenskan. Jag orkar inte det just nu. Jag tänkte hoppa i säng och kliva upp tidigt imorgon bitti och duscha. Som jag och FK konstaterade för många år sen, har man borstade tänder och nytvättat hår känner man sig oändligt mycket fräschare och det är enkel fakta som de flesta smarta människor håller med om.
Men som sagt, sängen kallar och jag är redo att falla.

Inga kommentarer: