onsdag, april 9

Livet är som ett kinderägg

Jag har fortfarande svårt för att fatta det hela. Det känns som att någon snart kommer att höra av sig och tala om för mig att det har blivit ett missförstånd, att de blandat ihop mig med någon annan och att det egentligen inte alls gick så bra för mig. Jag tyckte ju inte ens att det gått särskilt bra. Morfar undrade hur jag i sådana fall ska vara en dag då det går bra för mig. Kanske bäst att vi inte tar reda på det! Systrarna blev så himla glad, liksom PP. Det värmer. Mamma och pappa blev stolta och diskuterade vems förtjänst det kunde vara. Jag höll för öronen och ville inte höra mer av dem.
Vi tre åkte och handlade, chips tills på fredag bland annat. Vi åt kyckling och pommes nu ikväll och efteråt schwartswaldtårta. Man får ju slå på stort nu! Det är ju inte varje dag man har anledning att fira något speciellt. Pappa tyckte att de skulle skaffa en sladdis så de kan ha mer tårtkalas, men jag sa att det är ingen idé. Tredje gången gilt liksom. Föresten fick jag ett kinderägg idag också, med någon spännande, mystisk leksak i.
Livet är som ett kinderägg, fyllt med överraskningar

Jag har ont i huvudet och ögonen och känner mig lite konstig. Jag ska nog gå och göra i ordning mig, trots att det är tidigt. Sen kanske jag tittar lite på När Harry mötte Sally eller så läser jag lite engelska och sover tidigt. Jag känner att jag behöver det. Min kropp behöver det!
Men den här dagen har varit kanon! Grattis till alla andra goa snubbar som blivit antagna till sina program! =)

Inga kommentarer: