lördag, april 5

Rock steady

Jag har drömt väldigt mysko inatt. Ovanligt detaljerat, ändå skulle det bli svårt att förklara för någon. Det är väldigt svårt tycker jag att återge känslor från drömmar. Jag vet att någon hade mjuk hud och att jag var förvirrad tror jag. Skit sak samma. Det blir aldrig samma sak ändå.
Sedan ringde telefonen och jag svarade. Blev ett morgontrött samtal. Men rätt trevligt. Man hinner vakna till liv lite grann medan man ligger under täcket och känner sig allmänt seg och slö. Sedan klev jag upp och käkade frukost. Jag hittade en dajm i skafferiet. Fast jag lät den ligga kvar. Kan ju vara bra att ha vid ett senare tillfälle kanske =)
Mamma skulle åka och handla och bestämde sig för att jag skulle med. För innan skulle hon slänga skräp och det går ju självklart fortare om man är två. Jag kände för att ha kjol och vara somrig/vårig. Så provade lite, rotade och trixade. Men sedan blev jag deprimerad över några skor så då drog jag på mig ett par jeans och bytte jacka istället. Dessutom känns det lite för tidigt för våriga kläder med tanke på att det är så mycket äcklig snö ute. Jag vill börja använda mer kjol och klänning. Jag provade en av Emmas klänningar, en svartvit sak hon köpte i Spanien och jag tyckte faktiskt om den. Fast lite för fin för skolan till exempel. Någon som vill ta med mig på fin middag? =)

Sen åkte jag och mamma och handlade. Till slut, efter krångel med skor och kläder. Men nya skor ska jag köpa mig på torsdag! Och jag vet precis vilken modell jag vill ha. Gärna ett par gula tack =) Det vore sött!
På Ica träffade vi min arbetsgivare för sommaren, trevligt =) Vi provsmakade också Java. Väldigt god glass! När man ska köpa glass såhär tidigt på året ska man alltid köpa nyheter, då vet man ju att det inte är någon gammal glass man sätter tänderna i utan en nytillverkad. Det är viktigt att tänka på! Och så köpte vi lite gott tills ikväll. Då jag ska iväg till VB med girlsen. Eva&Adam kväll. På tal om det så är det nog bäst att jag snart tar itu och börjar leta reda på filmerna! Annars blir det nog lite kris ;)

Jag har precis pratat med AB. Jag saknar henne! Hon förstår mig jämt och precis. Kan hon inte ta körkort nu på en gång så att hon kan komma hit! Gärna med lillasyrran i släptåg!

Känslor, det är enbart problem. Jag har blivit väldigt dålig på att visa för folk att jag tycker om dem på sistone. När kompisar skriver söta saker har jag blivit dålig på att ge fina svar. Men till släktingarna går det jämt <3 Jag vet inte vad denna emotionella förändring beror på. Jag kanske bara är inne i en känslig svacka då det mesta verkar grått och svart vad det gäller mina egna känslor. Jag har fått svårt för att säga saker om hur mycket folk betyder. Allt ska jämt kompliceras av mig. Men nu skiter jag i det! För det viktigaste är ändå att ha kul, även om folk uppfattar det som omogna handlingar och att man ligger efter i utvecklingen. Det kanske är sån jag är? Skrämmande nog! Jag kanske är en jobbig och sent utvecklad unge. But hey, take it or leave it.

Hey, dress up and get ready
The beat goes rock steady

Inga kommentarer: