onsdag, april 16

Like nobody is watching

Jag har kommit på en sak. Mannen som skrev Jorden runt på åttio dagar kan inte ha haft hundarna. Tydligen har han aldrig varit ute och promenerat med en hund heller. För om han hade gjort det. Då skulle han ha insett att om man tar med sig ett koppel med hundar så hinner man runt jorden på mindre än 40 dagar. Alltså kan man ta sig runt jorden två gånger på åttio dagar. Så nu funderar jag på att skriva en bok med titeln Jorden runt två gånger på åttio dagar.

Vi har haft kul i skolan, NP gick bra. Franskan likaså, idag letade vi alkoholfria drinkar, vilket det finns betydligt värre av. Lunchen var äcklig, men det förvånade nog ingen av oss. Orangefärgad smörja var det. På fysiken var jag hur osmart som helst, men jag skyllde allt på mina ljusare slingor. Och på matten var jag seg och orkade knappt räkna. Men vi har skrattat mycket idag och det har varit kul. Men det roligaste utan tvekan var när EH vräkte ur sig:
"I'm fucking beautiful!"
Vi skrattade såklart åt honom. Hur skulle vi annars ha reagerat? Men när man trodde att det inte kunde bli värre, så tillägger han:
"Alltså, jag menar inte att jag knullar fint."
Det kändes som att man fick lite extra på köpet där!


Dance like nobody is watching

Inga kommentarer: