tisdag, april 29

Värt att veta om parfymer

Idag när jag loggade in på hotmail för att skicka iväg två mejl så kikade jag på dagens nyheter eller vad det nu är. Det är väldigt sällan det brukar finnas något av intresse där. Men idag hittade jag en grej som verkligen lockade mitt intresse. Det handlade om parfymer! Alltid intressant. Så jag klickade upp artikeln. Och för er som också är intresserade av parfymen kommer länken här nedan.

http://salongk.msn.se/msn_article.aspx?articleID=4960&categID=26

Jag tyckte att den var intressant. För er som inte orkar gå in och kika på hela artikeln slänger jag in lite av vad som stod. En del visste man redan, men det är alltid kul att läsa om parfymer. Parfymer är som läkande salva för själens sår. Hetaste doften nu i vår är nog enligt mig Cancan eller någon av Daviddoffs Cool Water.



Värt att veta om parfymer

Undvik att använda parfym i solen. Vissa alkoholsorter som används i parfym, och det finns över 1000 olika, kan ge fläckar på huden. Vill du dofta gott, investera i din favoritdoft som bodylotion.

Finns inte din favoritdoft som bodylotion, tillverka den själv! Köp en oparfymerad lotion och blanda i några droppar av din älsklingsparfym.

Förvara din parfymer i den medföljande kartongen om du vill att doften ska hålla längre. Solljus kan nämligen påverka doftnoterna i flaskan. Att förvara flaskorna i kylskåpet är däremot en dålig idé - de naturliga råvarorna som finns i doften kan ta skada av kyla.

Visste du att olika dofter kan påverka ditt humör? Vill du bli uppiggad, välj en doft men vanilj eller citrus. Vill du känna dig sexigare, använd musk eller ros.

Lukta bara på 3-4 dofter åt gången när du besöker parfymdisken. Näsan blir fort överansträngd och oemottaglig för nya dofter. Pauline Zanoni tipsar om att en snabb inandning av till exempel din tröja eller sjal fungerar fint som "neutraliserare".

Undvik att spreja parfym direkt på kläder. Särskilt siden kan få fläckar som är omöjliga att få bort. Vill du att din outfit ska dofta gott, spreja med parfymen framför dig och gå igenom "doftmolnet".

Inga kommentarer: