tisdag, april 22

En smak av sommar


Idag värmde solen på mig. Den känslan gillar jag. Även om det inte är ordentlig vår än, så är den verkligen på väg. Idag fick man faktiskt lite hopp om att våren någon gång kommer till Jämtland. Även om den verkar prioritera andra ställen först.
Jag har provsmakat Maya Mystica och jag har bara positivt att säga om den smakupplevelsen. I början tyckte jag att smaken var udda, men för varje tugga blev jag mer och mer fast. När glassen började ta slut var jag stormförtjust i den charmiga smaken. För er som inte vet så är det GBs Magnum jag pratar om, en ny sort med chokladglass med smak av muskot, honung och kanel med överdrag av mjölkchoklad. Väldigt aptitretande! Vad alla än säger så är inget somrigare än glass och barfota fötter.
Mammi och jag handlade middag samtidigt. Det blir stripes och stekta hot dogs. Som jag kommer att tillaga.
Efter skolan hade vi en extra musikalövning på ungefär 40 min bara. Men det var väldigt kul! Hemma satte jag mig ute och läste en stund. När veckan är slut ska jag ha läst 100 sidor i min bok, jag måste ta tag i läsandet. Men i helgen får jag väl ligga och ta igen mig och bara läsa! Imorgon börjar ju showandet och håller på fram tills på lördag. Nästa vecka är det lov, vilket jag ser fram emot enormt mycket. Jag ska mest slappa och plugga. För efter lovet har vi tre redovisningar och ett prov. Så det finns lite att jobba med! Tyvärr.

Jag dammsög också. Trots att hundarna avskyr det. Men det var så mycket hår och grus nu så jag blev tokig. Eller så är det helt enkelt för att jag är en sadist och gillar att se på när hundarna skräckslagna flyr åt alla möjliga håll. Lite grann som rapphönsen ute i ladugården.

Inga kommentarer: