onsdag, april 16

Förlåt

Problemet med mig är att jag aldrig bearbetar färdigt saker och ting. Jag tänker på det lite, mår dåligt och sedan tänker jag på något annat. En tid efter, det kan gå veckor, månader och ibland år innan jag tänker på det igen och då mår jag också dåligt. Men jag tänker aldrig klart, jag gör aldrig upp med spöken från förr. Och ja, det är väldigt dåligt. Idag har jag gått och tänkt på något jag gjorde för ungefär två år sen! Jag började tänka på hur taskigt jag behandlade en person. En person som förtjänade att bli behandlad mycket bättre. Speciellt med tanke på att jag behandlat värre personer mycket bättre. Och jag mår lite dåligt över situationen än idag. För det första var jag krånglig och kunde aldrig riktigt bestämma mig vad jag tyckte om personen ifråga. Personen fortsatte dock att finnas där för mig. Och visst trivdes jag med den här personen. Särskilt i efterhand inser jag hur bra jag hade det med personen. Men sånt inser man ju alltid i efterhand, man är alltid efterklok. Man inser aldrig hur bra man har det under tiden man har det så bra. Vilket är synd och skam.
Personen i fråga är, under tiden vi umgicks då, en av dem som utan tvekan har behandlat mig bäst under livet. Som verkligen trodde på mig och tyckte att jag var underbar. Förmodligen blev jag mycket bättre behandlad än vad man rimligen kan kräva. Jag vet att personen ibland blev less på mig, för att jag var så velig. Men ändå, den fanns kvar där igenom hela min virrperiod. Och om jag inte varit så dum i huvudet, korkad och ytlig så hade jag nog inte mått så dåligt över det i efterhand.
Som sagt, livet är allt bra konstigt. Och jag är lika konstig.
Förlåt.

Jag vill ha sommar. Tiden som kommer väcker känslor. Jag saknar den där tiden då man åkte moppe. Jag minns en sommardag, för länge sen. Men det var efter att vi flyttat. Jag och tre till åkte moppe ner till sjön och badade. Sommarkänsla ut i fingerspetsarna. Jag badade inte, jag var bara gott, men tveksamt sällskap. Jag minns en annan dag när den här personen och jag och min familj åkte ner till sjön, solade och kastade macka.
Men allra bäst minns jag alla Flämslättdagarna, moppen dit, steka i solen, svalka sig i sjön och moppe hem. Jag vill ha sommar nu! Jag vill bada och sola på dagarna och sitta ute och grilla på kvällarna!!!!!

Inga kommentarer: