torsdag, april 24

Nuet?

Jag lever mer i det förflutna eller i framtiden än vad jag gör i nuet. Vilket inte är så jävla bra, jag får nog ta och skärpa mig lite!

Showen igår gick väl okej, lite missar för oss alla. Men det ryktas om att vi är bäst och sexigast på scenen. Men det är väl rätt uppenbart eller? Vårat nummer skiljer sig väldigt mycket från de andra numren, både vad det gäller kläder och själva dansen. Det var rätt långtråkigt att gå och vänta hit och dit. Jag skippade finalen idag, jag ville inte behöva stressa till bussen sen. Där träffade jag på en klasskompis till mig, vi satt och pratade hela bussresan. Trevligt med sällskap. Annars skulle jag bara ha sovit, långt bak i bussen.
Idag kör vi igen, idag kör vi mycket bättre! Jag är taggad och redo att göra så bra jag bara kan! Fast jag är trött och har kvar lite smink sedan igår. Det var inte så kul att göra i ordning sig själv, förra året sminkade syrran mig. Hon är grymt mycket bättre. Dessutom är jag inte van vid att se mig själv med så mycket smink runt ögonen. But hey, jag får bara tacka och ta emot. Lösögonfransarna känns bara som ett onödvändigt ont faktiskt.

Nu på morgonen har vi nationella i matte och vi får inte lyssna på mp3. Jag förstår ju att det är för att ingen ska kunna fuska, men eftersom jag får bäst koncentration när jag lyssnar på musik och räknar samtidigt blir jag lite surig.
Men snart är det lov! Vilket ska bli skönt, även om jag måste plugga en del under lovet. Jag slipper i alla fall kliva upp tidigt varje dag, göra i ordning mig och ta bussen till skolan och spendera evighetslånga timmar där bland alla skitungar. Nej, jag kan sova lagom länge, äta lång frukost, ta härliga promenader och plugga lite grann. Bara sådär lagom mycket. Jag tänker inte plugga ihjäl mig direkt.
Men nu ska jag vänta på bussen, som kommer om en halvtimma ungefär.

Inga kommentarer: