söndag, april 6

Som varma hallon med glass

Eva och Adamkvällen var riktigt lyckad! Inte för att det blev så värst mycket Eva och Adam, men tillräckligt. Vi tittade på 5 avsnitt. Men det räckte gott och väl. Vi åt chips och godis och drack läsk. Sådär slappt som det bara ska vara. Vi var ute och gick också. En liten kort sväng, det blev så varmt inne på VBs rum så jag tjatade till mig en promenad. Lite småläskigt var det allt vissa stunder, hon bor ju bredvid självaste kyrkan! Vi pratade lite i allmänhet. Killar och läppstift, right girls? Vi gick och la oss ganska tidigt ändå faktiskt, men trötta var vi! Sedan runt halvtre/tre så vaknade jag och VB. Då letade hon fram en tuschpenna och så ritade vi ett hjärta på Idas arm och en fin bokstav bredvid. Hon vaknade till och blev jävligt förbannad. Jag förstår inte varför! Vi tänkte göra RH fin också, men det blev inte av. Vi var vakna ett tag till. RH låg och mumlade mm på allt man sa till henne. Jag fick henne att erkänna att jag är bäst och VB sämst bland annat!
Vi vaknade tidigt imorse och solen sken på oss. Jag snosade lite, men till sist blev det oundvikligt att kliva upp. Vi snaska lite godis och sedan började vi göra i ordning oss, dra på kläder och sådär. Sedan spelade vi kort. Vi körde tecken och jag och VB vann! Sedan blev det bluffstopp som verkligen spårade ur. Mammi kom runt halvtio.
Väl hemma så tvättade jag ansiktet och borstade tänderna. Sedan pluggade jag fysik och blev nästan klar med hemuppgiften. Men inte riktigt. Har lite småsaker kvar. Jag måste plugga mer. Usch!
Men kvällen var bra. Som varma hallon med glass, fast bättre.

Dagen ser lugn ut. Pappi är på fisketävling och jag ska duscha och plugga. Några större planer finns inte i min lilla värld.

Inga kommentarer: