fredag, april 4

I think my dad gone crazy

Idag har det nog hänt saker mest hela tiden. Jag klev upp runt sex, inte så fasligt trött som jag förväntade mig faktiskt. Stod lite extra länge i duschen, vattnet var varmare än vanligt. Efter duschen åt jag ovanligt mycket frukost. Sedan provade jag kläder i oändlighet, jag försökte förgäves att få fram mina tights, men jag kunde inte hitta dem någonstans. Så det blev ett par jeans ändå.
När jag skulle låsa upp dörren imorse så gick det helt enkelt inte. Då brukar jag alltid få lite panik. Låset brukar jämt krångla. Idag orkade jag inte med att bråka, så jag tog vägen genom källaren istället. Jag är väldigt nervöst lagt, så trots att jag var ute i god tid blev jag livrädd att bussen hade hunnit köra förbi medan jag ännu var på baksidan av huset. Men det hade den inte. Så klart!
I skolan hade vi nationella i engelska, läsförståelse samt hörförståelse. Läsförståelsen kändes rätt bra och hörförståelsen kändes sådär. Men jag hoppas naturligtvis på det bästa. Vad annat kan man göra? Vi ska börja läsa engelska böcker nu också. Jag valde Jane Austens Mansfield Park, lite slappt gjort av mig eftersom jag sett filmen och läst boken på svenska. Men den är bra! Dessutom är det kul att läsa på engelska, se vad som var bäst. Det är faktiskt inte riktigt samma sak!
Efter lunchen började allt det roliga. Med kaffe och sådär. Usch, jag kommer aldrig mer våga säga att jag har druckit kaffe ihop med någon och framför allt inte nämna namnet! Jag och ID hittade på något sjukt och gav verkligen ordet kaffe ett helt nytt användningsområde. Några har fattat det, men numera går det inte att förklara det hela och det är rätt omständigt faktiskt. Typ när kaffekopp kommer med i bilden. Nej, det börjar glida oss ur händerna, helt klart. Men nog kan man skratta sig fördärvad åt alla som druckit kaffe med varandra.
På hemkunskapen planerade jag en måltid för nästa vecka med TA. Vi ska grilla grillspett ute och göra potatissallad till. Jag hoppas att det blir bra! Men om man ska grilla kan det knappast gå fel! Så är det bara. Grillningen borde skänka lite sommarkänsla tycker jag. Hoppas att vädret blir fint bara.

Mamma sa att det lät som att jag helt klart har magkatarr just nu. Jag beskrev känslan i magen och hon sa att det är det. Så jag ska ta en tablett alldeles strax. Det är väl lika bra när jag ändå har dem.

Igår åkte jag direkt in till stan. Gick omkring lite och dödade tid. Handlade lite. Jag var tvungen att behärska mig när min faovritväska var nedsatt 150 kr. Det var nära där! Jag köpte en singel igår. En sån där som läggs i cd-spelare. Jag köpte även ett par trosor och en matchande behå, i silver. Rätt enkla, men sköna och snygga på ett simpelt sätt. Sedan köpte jag en present till mig själv. Alltså, de var tvungna att slå in det. Ibland gör jag sådär, dock inte tillräckligt ofta. Igår kan det bero på att jag skämdes lite, men inte kunde låta bli. Det var en barnslig grej, men varför mogna i förtid? Häromdan sa pappi att jag ligger ett år efter i mognad. Det kanske stämmer. Spela roll! Han sa det faktiskt med glimten i ögat, det är en viktig del i det hela.
Dansen igår var kul. Men det var inte lika kul att släpa på två kjolar till busstorget, men det gick. Jag råkade bara tappa den ena när jag skulle köpa en banan inne på Hemköp.

Tandläkaren var på skolan igår och pratade om allt som kan förstöra tänderna. Bla bla bla. Senare samma dag åt jag choklad. Sånt där kan de inte få in i mitt tröga huvud ändå. Ni kan lika gärna bespara er. Men det är nog ingen fara, bara jag borstar dem någon gång i halvåret så ;) Sist jag var hos tandläkaren lovordade alla mina tänder, så jag behöver nog inte oroa mig. Men jag skulle vilja att någon tog hand om min skeva framtand. Men när jag påpekade det log de lite, tjatade om hur jobbigt det kunde bli för mig (och såklart dem) och att det var en del av min charm. Hmpf. Vad vet de där gamla tanterna om hur det är att vara tonåring idag?


------------------------------------------
Pappa ringde precis. Han trodde att jag var ute och rände. Men så var icke fallet. Han bad mig komma ner. Då visade det sig att han gjorde så bara för att det roade honom. För att sätta ord på era tankar, min pappa är helkonstig.
På vägen upp tog jag med mig ett glas vatten för att ha något att skölja ner tabletten med. Nu ska jag spinna vidare på en idé.

Inga kommentarer: