onsdag, april 2

Du kan inte säga stopp

Skoldagen var kort. Slöjden gick bra, det går sakta men säkert framåt med nattlinnet. Jag hoppas att det blir bra, dock lite kort. Nu är det stora bekymret om jag ska ha smala eller breda axelband, det är minnsann inte det lättaste att bestämma. Men de andra tycker breda och jag funderar på det. För om det är breda band ser det nog lite mer välklätt ut, för det är inte direkt världens längsta nattlinne. Så breda axelband kanske gör att det får ett bättre helhetsintryck. Ah, vi får se hur jag slutligen gör. Jag ska nog brodera något på det också. Vad vet jag dock inte.

Senare ikväll blir det dans. Så det är fullt upp, jag har pluggat nu, skrivit en sammanfattning om min farfars liv och ska strax skriva ihop lite kommentarer om hela arbetet. Jag har skrivit ett brev till min gammelfarmor också, det ska jag nog försöka posta idag så att hon får det nu i veckan. Då blir hon väldigt glad. Det är jag helt övertygad om. Igår hade jag på mig ett halsband jag har fått av henne, det är väldigt fint. Har ni tänkt på att när man använder smycken som man fått av andra vill man gärna tala om vem man fått det av när folk påpekar att de är fina? I alla fall vill jag göra det, mest för att få fram att det inte är jag personligen som har så god smak utan någon annan. Det är kul med smycken, nästan lika roligt som parfymer. Jag längtar tills det blir somrigt ute, då ska jag glida omkring i min Cool Water Wave och lukta gott. För den doften är så somrig och känns verkligen strandaktig. Som om man ligger vid playan och njuter hela dagen lång. I like that feeling.

Jag har ont i magen. Men det går nog över. Hoppas jag!
Idag använde jag Emmas väst, jag är inne i en period då jag verkligen gillar västar. Det ser så himla fint ut med en väst till något ganska alldagligt. Piffar upp lite och det behöver inte se jättefint och uppklätt ut, det beror helt enkelt på vad man använder till västen. Nej, I like it!
Som sagt, nu måste jag plugga mer.

Karlsson, vad gör du i stan?
Karlsson, du är inte van
Tusen faror lurar på din kropp
Och du kan inte säga stopp

Inga kommentarer: