måndag, april 7

Vågar vi?

Jag är trött och ryggen värker. Och väldigt, väldigt deprimerad är jag. Det snöar ute och det har det gjort hela dagen. Inget lätt snöfall inte, utan konstant en massa blöta flingor. Som förpestar min tillvaro. Alla spår som fanns av våren är totalt borta. Och jag som ska köpa vårskor på torsdag. Totalt jävla meningslöst. Jag känner hur min avsky för Jämtlands klimat bara växer och växer. Och ännu mera längtar jag efter sommar och vår och flytten som stundar. Som jag uttryckte mig häromdan, jag vill ha flipflops nu och en glasstrut i min hand. Men icke då!
Imorgon ska vi iväg till fjällen och åka skidor/snowboard. Det verkar som att jag har betalat för mycket och den känslan är ju sällan kul.

Mina ögon värker, imorse försov jag mig. Pappa väckte mig. Jag var surig, hela morgonen. So:n idag på skolan var kul. Jag har fått mina tjejkompisar att tro en sak om en person, som är totalt fel. Men jag skrattar åt det. Det låter som att jag är världens hemskaste människa, men det är ett litet missförstånd och det låter bättre än sanningen. Egenligen så bekräftade jag aldrig att det de sa var sant, jag bara log mot personen det gällde. Och detta kommer aldrig att låta bra, men det är verkligen ingen elak grej. Hmm.

Usch, jag är grymt trött. Ska plugga lite och göra chokladbollar tills imorgon. Jag tänker göra några extra. En sån här deppig dag behövs det.

"Attraktiv man söker två vänninor för spännande träffar.
Hoppas ni finns och vågar."
Jag och PP tänkte söka =) Eventuellt.

Inga kommentarer: