söndag, april 13

Sanning utan dess like

"Om Sverige är en höna, hugg av huvudet!"
(Henrik Schyffert, Parlamentet, 13/4 2008)

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Som jag skrattade, det var inget litet bubblande skratt som kvävs i halsen. Utan ett exploderande, sjungande, gapskratt! Snacka om att sätta ord på mina tankar. Jag vred mig i fåtöljen och skrattade hela vägen till badrummet under reklampausen som följde. Egentligen har jag inte sådär jättemycket emot Norrland, det finns en hel del normala människor. Även om de flesta inte är överdrivet normala, men jag gillar inte snön.
Inne på badrummet peelade jag ansiktet och kände mig sådär äckligt duktig som jag alltid gör när jag tvättar ansiktet eller peelar det. Då känner jag hur jag tar hand om mig själv.
Men syrran ringde, bäst att prata lite skit.
See ya!

Inga kommentarer: