onsdag, april 9

Rockin' with the best

Jag drömde så himla konstigt hela morgonen, jag kan inte förklara och kommer inte ihåg exakt. Men förvånad är jag! Det var sådana där jobbiga drömmar, usch, det vill jag inte tänka på mer nu. Det var verkligen en lättnad att få kliva upp. Jag gick ner och käkade frukost och hjälpte mamma. Hon behöver ju lite extra hjälp nu så jag har plockat hit&dit. Men det gör jag så gärna, bara allting blir bättre så. Det är ju helt klart värt det! När jag kommer hem ska jag dammsuga, för det hinner jag inte imorgon. Då blir det raka vägen in till stan efter skolan och köpa skor och sedan ska jag dansa tills svetten yr omkring mig.
Jag tränade vaderna igår, visst, efter ett tag gör det rejält ont. Ändå tycker jag att det är väldigt trevligt. Jag måste träna magen också. Men det är en annan grej. Periodvis avskyr jag sit-ups. Just nu är det vadträning som gäller.

Ögonen värker. Jag ska nog snart börja med pillrena för att se om det blir bättre då. Jag börjar nog imorgon bitti kanske, eller på fredag. Fredag, den dagen ser jag fram emot. Två små tjejer kommer hit och vi ska hitta på något roligt. Kanske se på film eller något sånt där. Umgås! Medan alla andra dansar omkring på furan. Men icke vi!

Nu är det dags för mig att gå ner och sätta på mig skor och jackan och prata lite med mamma och pappa. Några veckor framöver kommer de att vara hemma med mig varje morgon. Så vida de nu inte åker iväg båda två ett litet tag framöver, fast det var knappt en vecka. Problemet är bara att två av de dagarna måste jag in till stan. Men det där löser sig säkert. Oavsett hur det blir.
Ha en bra dag!

Your dreams fulfilled,
your rockin' with the best

Inga kommentarer: