fredag, april 4

Fånga mitt hjärta


Jag gillar Hugh Grant. Fast å andra sidan, vem kan ärligt säga att de inte gör det? Hans minspel, hans figur i kostym. Han är fantastisk! Och lyckas alltid få sina roller att verka mysiga och roliga. I en yngre upplaga är han en helt perfekt man! Jag måste nog börja samla på mig lite Hugh Grant filmer tror jag närmare bestämt. Det känns som ett måste i min hittills mycket begränsade DVDsamling. Som på något mystiskt vis mest verkar handla om dans och kärlek. Jag vet inte alls varför.

Och i magen finns det ett sug. Som troligtvis är från magkatarren då. Jag har varit enormt sugen på något kallt, glass vore en trevlig smakupplevelse för tillfället. Men när man verkligen vill ha en glass finns det såklart ingen glass. Det är så himla typiskt. Men tabletten borde hjälpa. Jag tror starkt på tabletter! De är ju framtagna för att hjälpa vilsna människor som mig. Åh, jag vill kräkas på dig! Jag har märkt att för det mesta när jag får magkatarr beror det på någon kille eller för mycket tankar. Någon borde skära bort min minimala hjärna. Frivillig?

Pappa lurade mig förut också. Tydligen jättekul enligt honom. Inte alls enligt mig. När han försökte smälla i mig att det blivit något fel med klassresan så att vi skulle bli tvungna att åka till Alingsås istället och gå på Nääs slott. I vanliga fall hade jag aldrig gått på det, jag genomskådar jämt hans bluffar. Idag var jag emotionellt svag och hade ett sug i magen. Då går man ju på vad som helst. Han hade kunnat säga att Chad Michael Murray stod naken i våran dusch, jag hade ändå gått på det idag. En normal dag hade jag ju verkligen inte gått på det, speciellt inte med tanke på att min pappa inte ens vet vem Chad är.

Förut satt jag och tänkte. Något som då och då inträffar i min lilla skrynkliga värld. Trots att jag är en rätt cynisk och oromantisk person så tänkte jag på kärlek. Troligtvis för att upptäcka ännu fler nackdelar med den där otäcka processen som kroppen ibland utsätts för. Men istället började jag fundera på sätt hur man kan vinna mitt hjärta. Utan inbördesordning kommer jag nu att ranka några sätt, som jag för tillfället kommer på. Kan hända att jag i min trötthet, missar ett och annat sätt. Men det får väl gå ändå. =)

Nästan säkra sätt att vinna mitt hjärta på
Kom ihåg små detaljer, som till exempel min favoritglass, favoritfilm och så vidare. Men om killen minns det i en vecka, gills det inte. Jag blev faktiskt rörd när det var en som kom ihåg en av mina gamla favoritfilmer trots att ett år passerat, allra minst.

Skriv en låt till mig! Eller en dikt som handlar bara om mig! Men allra helst en bok, en jävligt lång jävla bok som bara handlar om dina komplicerade känslor för mig. Är inte det bland det bästa man kan få? Ord rakt från någons hjärta? Skrivna just till en själv.

Håll det hela simpelt. Kärleksförklaringar i sig är sött, men ibland tycker jag att allt slisk runt omkring kan bli för mycket. Plus att jag börjar skämmas och det känns ju inte dirket så himla lyckat. Lite enkla ord, men väldigt ärliga. Det slår aldrig, aldrig, aldrig fel.

Sitt uppe och prata med mig. Eftersom jag i början har svårt att öppna upp mig så behöver det inte vara särskilt djupt där man öppnar upp om sina innersta känslor och allt vad man tycker om varandra. Utan hellre om viktiga ämnen och enklare saker. Saker från barndomen, roliga minnen och liknande. Prata, skämta, skratta med mig. Istället för att bara ägna sig åt en enda sak eller att sova som alternativ så föredrar jag i 9 fall av 10 att sitta och prata istället för att sova. Så länge den andra kan hjälpa till att hålla en konversation intressant. Ha intressanta åsikter, smarta kommentarer och vettiga åsikter. Och var rolig!

Att kunna sjunga ger helt klart pluspoäng. Man behöver inte sjunga som Anthony Hamilton direkt, men gärna en mjuk röst med varm ton. Huvudsaken är att jag tycker om att lyssna på den. Sjöng något mysigt och fint, gärna stillsamt.



För stunden kommer jag inte på mera nu. Suger i magen börjar bli för stort. Så detta blir allt för kvällen. Kan ju hända att det blir fler sätt att fånga mitt hjärta på en dag då jag känner mig klarare i skallen.

Inga kommentarer: