söndag, april 20

PictureProject

På cigarettpaketen sitter det varningstexter. Att man kan dö och allt vad de nu säger. Jag har inte läst dem så noga, men jag vet att de finns där. För att varna folk. Jag har kommit på en till sak man borde ha varningstexter på. Rakblad. Texten ska vara något i stil med "används ej i självdestruktivt syfte" eller att de endast är till för att avlägsna hår eller något sånt där. Jag har inte funderat klart riktigt faktiskt på vad det ska stå. För syftet med rakblad är ju inte att de ska användas till att skära sig med i alla fall.
Men det slog mig förut, att det känns som att det där börjar lugna ner sig. Att inte så många ungdomar håller på med sånt längre. Men det kanske bara är jag som är blind? Jag kanske är helt ute och cyklar. Men jag hoppas innerligt att de flesta har tagit sig i kragen och lagt av med sån där skit. Livet är tillräckligt kort utan att vi hjälper till att förkorta det.

Idag har jag lekt i PictureProject, här följer resultatet







De första råkade bli stora! Oops. Det finns fler kort, men jag tänker inte tråka ut svenska folket. De kanske kommer senare =) Personligen tycker jag att vissa blev bra. Kanske inte de bästa las ut bara.
Natti natti!

Inga kommentarer: