söndag, april 20

Barn öppnar nya dörrar

Var det bara jag som läste Linda Skugges krönika? Hoppas inte det! Jag blir så enormt glad över att hon drog upp ämnet. Det där som jag går och tänker på ibland. Jag kan för mitt liv inte begripa varför folk vill vänta så länge med att skaffa barn! Och jag vill hugga halsen av alla som säger att barnen förstör livet, att de förstör karriären och att livet tar slut när man skaffar barn. De är ju totalt ute och cyklar utan karta alltså! Och om man nu resonerar sådär, då håller jag med min kloka mamma, att då borde de fan inte skaffa barn heller! Om man resonerar sådär kanske inte barn är så viktigt, och man måste ju inte skaffa barn bara för att alla andra gör det. Man ska leva livet som man vill och inte som alla andra. Men jag blir galen på alla som säger att livet skulle vara slut. Tvärtom, istället har ett nytt liv blivit till. Och hur underbart är inte det då?
Man kommer ju till en punkt i livet då man vill ha barn. Det tvivlar jag inte en sekund på. Och jag skulle inte vilja ha barn just nu, jag är ju ung! Jag kan ju knappt ta hand om mig själv. Men jag anser inte att mitt liv tar slut den dagen då jag skaffar barn. Absolut inte! Nya dörrar öppnas och ingen dörr behöver riktigt stängas till.
Jag tycker att Linda Skugges krönika var väldigt vettig! Och alla borde läsa den. Hon skrev också att människan är egotrippad. Först skaffar vi oss superkarriärer och sedan viftar vi med handen och tror att en unge bara ska ploppa ut för att vi ville det. Det fungerar ju inte så, långt därifrån! Det blir ju svårare ju äldre man blir. Och varför skulle man inte kunna kombinera en karriär med barn? Eller varför kan inte en karriär vara att bli världens bästa mamma? Nej, jag kommer aldrig att förstå människor som ser barn som ett hinder, när de egentligen är det bästa som finns! Mer barn åt folket =)

Helens små underverk är en mysig film.
Och Linda Skugge rockar!

Inga kommentarer: