måndag, mars 31

Visst finns mirakel

Hur vet man att känslor är äkta? Att killen faktiskt verkligen tycker om än och inte bara är ute efter en enda sak? Detta funderar både jag och K på. Det är inte lätt att veta. Dessutom är jag expert på att döda romantik, jag skäms när det blir för puttinuttigt och gulligt. När det blir sådär att hela tvskärmen hade blivit rosa och röd om det varit på teve. Jag ska svara med något "fyndigt" och något roligt. Inte för att vara elak, utan mest för att jag inte kan hantera sånt där. Kärlek och jag är inte direkt perfect match. Vi kommer aldrig att bli ett som jag och tankar.

Nu ska jag sova.
Innan jag somnar ska jag läsa vidare i Änglar.
En bok om ytterligare en av de fantastiska systrarna Walsh.
Marian Keys får mig att tro att mirakel finns.

Visst finns mirakel.
Och för mig är det faktiskt du.


Adjöss med allt vad lägenhetsletande heter. E säger att våran blivande lägenhet är skitsnygg, lagom stor balkong, röd fond vägg i köket, luftig och ljus, badkar, fräsch tvättstuga och två förråd i källaren. Nej, vad mer kan man begära? 57 kvadrat och runt tre laxar i månaden. Jag flinar bara. Ingenting kan få ner mig till jorden just nu. Jag visste att det skulle lösa sig =)
EK hade sagt att man kunde ligga ner och sola på balkongen och ingen såg en. Förstår ni vad detta innebär? Topless-solning =) Oh yes! Inga fula sollinjer här inte.
Dessutom är mitt mönster till skolavslutningen beställt. Bild senare eventuellt. Det är en somrig modell. Mamma och jag enades efter mycket prat hit och dit. Hon vet ju vad hon snackar om när det gäller mönster.

NIGHT!

Inga kommentarer: