onsdag, mars 12

hide or seek?

Nu har jag tagit ut mina flätor i håret och tvättat det. Det är faktiskt en härlig känsla att kunna tvätta hela håret. Även om jag trivs med flätor. Men det är läskigt hur mycket hår som lossnar när man tar bort dem. Jag blir nästan rädd och det känns som att man ska bli flintskallig, en känsla jag dock inte trivs med. Vi får väl se om jag skaffar nya flätor framöver eller om det får vara vanligt ett tag. Det återstår som sagt att se. Det är ju väldigt bekvämt med flätor.

Förut gick jag och postade ett brev. För en gångs skull var jag väldigt snabb på att svara. Jag har faktiskt räknat lite och läst ynkapynka lite So. Jag måste skärpa mig. Fast jag gick upp runt elva eller nått sånt där idag. Och det går upp och ner med hur jag mår. Ibland känner jag mig okej och sedan kommer en våg av illamående, magont och huvudvärk. Vilket är mindre trevligt och utslagen i armvecken verkar vara här för att stanna. Jag tog ett piller förut, men det har inte hjälpt ett jävla dugg. Imorgon tänker mamma släpa med mig till vårdcentralen, vilket jag inte förstår varför. Det känns lite onödigt, men mamma vill veta om det är någon allergi eller om jag bara är sjuk. Jag tror ju på det senare alternativet. Men det är ju utslagen i armvecken som tyde på att det kan vara någon allergi. Det är väldigt jobbigt i alla fall. Vi får se om det blir någon skola imorgon, det skulle vara väldigt bra. Jag vill inte missa dansen i alla fall! Den saken är klar. Nu kom jag precis på att jag lär missa tribalen v.13 förmodligen. Ah, sånt får man ta! Men det var ju typiskt.
Om jag går till skolan eller inte imorgon beror helt på hur jag känner mig då. Just nu mår jag illa.

Ska försöka få mamma att boka biljetter.
Bye!

Let's not play hide,
play seek

Inga kommentarer: