fredag, mars 7

Vi skickar med dig en extra tröja

Det har hänt något riktigt tragiskt härnere i dagarna nu. En familj omkom på väg till Göteborg. De krockade med en lastbil. Riktigt otäckt! Deras barn var två år, två år! Barnet hade hela livet framför sig! Usch, det är hemskt när sånt här händer.
Jag måste erkänna att på något vis ger det lite tröst att hela familjen omkom tillsammans. Jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att vara ensam överlevande. Eller till exempel om båda föräldrarna klarat sig men inte deras barn. Jag sänder en tanke till alla som håller av dem. Det måste vara oerhört jobbigt att gå igenom detta.
Det går inte ens att föreställa sig.

Jag fick veta något om min släkt idag, något jag inte hade en blekaste aning om. Något som skakade om en del. Jag har inte ens hört ett knyst om detta förut. Och jag förstår ju varför, det är en sorglig och tragisk historia. Det är ett känsligt ämne. Och jag tycker synd om henne. Det var visserligen riktigt länge sedan. Närmare 40 år sedan. Men det gör ju verkligen inte det hela lättare.
Världen är orättvis!
Varför? Det borde den inte vara. Ett oskyldig liv, på det där sättet. Det borde inte vara tillåtet.
Lilla barn, hoppas du har det fint däruppe, med din pappa <3

-----------------------------------
Trots alla tragiska händelser har solen lyst idag och värmt våra frusna själar. Jag har haft otroligt tur med vädret härnere, vilket jag är väldigt tacksam för. Jag har sprungit omkring i mina bruna stövlar och andats vårluft och känt mig vårig och glad. Det är så himla fint härnere. Synd bara att det inte är ännu mer blommor och ännu grönare. Det är faktiskt så att Vallebygden har ett gott rykte om sig att vara väldigt vackert. Jag unnar hela världens befolkning att någon gång i sitt liv få se det här området när det grönskar som bäst. För då finns det inget vackrare ställe på hela jorden och det är verkligen sant!

Jag och farmor var inne i Skara förut. En riktig mysstad. Vi åkte förbi och kikade på olika bostadsområden med lägenheter. Jag har ju mitt favoritområde där jag gärna vill ha en lägenhet. Men vi får se. Vi kikade på ES:s lägenhet också. Den har ett kanonläge! Vi gick in på en Second Hand affär också, farmor är helt tokig i såna affärer och så var vi inne på Systemet. Men det är så mysigt där med kullerstensgatorna, de små gränderna och Domkyrkan vid torget. Jag gillar stan!
Sedan åkte vi till Blomsterlandet och slutligen till Coop. Där parkerade vi vid Elefanten. Vilket inte säger er så mycket kanske, men en hel del när man är där. Sedan har farfar visat mig roliga filmer på datorn på pappa och hans bror när de var mindre och lite kort också. Och sen åt vi en god middag.
Nu i eftermiddag ska vi duka för imorgon och ikväll ska vi hämta min äldsta syster. Det ska bli skönt att vara alla tre.
Imorgon har vi kalas här, riktigt mysigt. KF kommer också, vilket jag verkligen ser fram emot!

Och snart bor jag härnere, lite drygt ett halvår, något sånt där. Det ska bli så himla gött. Och FK skaffar ju körkort nu i vår. Som vi ska glida omkring och götta oss. Jag tror att det kommer bli tre riktigt bra gymnasieår härnere. Var vinden bär sedan? Det får vi se. Jag kanske blir kvar här för gott och det skulle inte göra mig ett dugg. Härnere får jag en slags hemkänsla i kroppen och såna känslor är väldigt viktiga. Jag mår bra härnere och jag avgudar alla goa människor och min härliga, fantastiska och underbara släkt.
Imorgon får jag träffa alla kusiner och det ser jag fram emot.

Ha en härlig dag i vårvädret. (Jämtland hade storm igår, eller väldigt blåsigt i alla fall. Jag är glad att jag slapp vara där)

S: Och dit upp tänker ni skicka mig?
GA: Vi skickar med dig en extra tröja förstås.

Du härliga människa!

Inga kommentarer: