söndag, mars 16

Smarrig uppenbarelse

Mysig kväll i soffan
Det här kanske inte har varit den bästa natten i mitt liv direkt. Dock en av de mysigare, det ska inte stickas under stolen. Vi sov tre stycken i min säng. Jag och så de två E:na. Trångt och härligt. Lite plats och ryggen värker. Flera gånger vaknade jag till imorse och ville bara att klockan skulle bli åtta så att vi skulle gå upp och käka frukost. Men tiden ville sega sig fram som om visarna låg i sirap ungefär. Tillslut gick E1 och duscha vilket faktiskt skapade mer plats i sängen åt mig och E2. Så vi låg och göttade oss ett tag till. Jag fick prata lite i telefon med NF också. Han anser att hans födelsedag är en högtid, vilket jag känner mig lite mera tveksam till. I såna fall borde min födelsedag vara en röd dag oavsett om det är söndag eller onsdag. I år infaller dock min födelsedag på en söndag, komiskt nog.

Efter en frukost med gröt och ägg åt vi lite tårta. Som smakade himmelskt! Jag är generös nog för att lägga in en bild. Men jag gör det inte för att vara snäll utan snarare för att visa alla andra vad de gått miste om och hoppas på avundsjuka och giriga, hungriga blickar på denna smarriga uppenbarelse. Goare tårta får man leta efter! Fyra lager var det. Och mellan var det bananer, grädde och ananas. Vad det är på ser ni nog själva, hoppas jag.

E1&E2 är i backen idag och glider stolt nerför med håret i tofsar och flätor. Själv är jag hemma av två anledningar. Skidåkning av alla dess slag roar inte min konstnärssjäl och jag har en Sorapport att göra. Alltså måste jag var hemma. Jag ska alldeles strax ta itu med den. Mest ska jag diskutera med mig själv. Men jag är lite osäker på om jag måste lägga in en till fråga eller om det räcker med fyra, det tar lite drygt en sida. Jag har fakta på två hela sidor om jag inte minns fel. Det svåraste är det här med att få med rätt mängd fakta och sådär. Och förstås att hitta bra fakta. Jag har hittat nya siffror för dödstalen så jag ska uppdatera lite. Usch, det är hemskt det där. Jag känner en lättnad av att jag snart slipper fördjupa mig i det. Samtidigt som denna fördjupningen är bra. För när man läser om detta så kan man ju omöjligen bli annat än berörd. Och man känner att om detta skulle vara på väg att hända igen, då skulle man kämpa för godhetens skull. Ondhet bekämpas bäst med kunskap. Det tror jag verkligen på.

Jag ska gå och se om jag kan lägga beslag på daimen i skafferiet. Ikväll äter vi tacos. Åh vad livet leker. Mina biljetter är betällda, jag tar tåget ner 23 mars och hem 30. Jag måste komma ihåg att berätta i skolan att jag ska till sjukhuset 31.

Inga kommentarer: