torsdag, mars 13

En svag doft av mintchoklad

Alla och då menar jag verkligen ALLA skulle vilja lukta på mina underkläder just nu. Anledning? Jag har en tvål liggandes där som sprider ljuvlig mintchoklad doft, varje gång jag öppnar lådan slår doften emot mig och jag får ett enormt begär efter choklad. Men det är rätt gött med doften som följer med lite svagt var man än är. Mm, I like. Det hela är S förtjänst. Eftersom hon glömde bort att hon gett mig en födelsedagspresent. Så tvålen är halva presenten av en present som jag gillar väldigt mycket.
Men jag har väldigt svårt för det här med att öppna fina förpackningar och tvålar har jag aldrig varit bra på att använda eftersom de brukar vara fint inslagna och jag vill inte att de ska ta slut. Så jag och S slöt en deal. Medan jag bor kvar här hemma får tvålen ligga bland underkläderna, men sedan när jag flyttat ihop med E ska tvålen ligga på en fin tvålkopp. Sounds good to me.

Idag var jag på vårdcentralen. När jag berättat om hur det ligger till så såg distriktssköterskan helt uppgiven ut, jag tyckte jag anade en liten rynka bland alla de andra rynkorna. Hon hade ingen aning om vad det kunde vara för något. Jag skulle testa att ta en magkatarrstablett bara så att vi kan utesluta det. Men om det inte var borta efter helgen skulle jag få en läkartid, jag tyckte hon babblade nått om en akuttid. Herregud, jag håller ju inte direkt på att kollapsa. Skönt ändå att de anser det vara värt att vara oroliga över min hälsa.
Föresten ska jag till sjukhuset 31 mars. Jag känner mig som en riktig hypokondriker. Sjukhusbesök hit och vårdcentalsbesök dit. Men jag är faktiskt inte det. Jag svär! =)
Undra vad som händer på sjukhuset? Inte ska jag väl göra en gastroskopi igen? Snälla nej, för jag har ju slarvat lite. Jag vill få fina result. Allra helst vill jag veta framtida konsekvenser ifall jag slarvar, det skulle kanske kunna få mig att skärpa mig lite. Men jag tycker det är så jobbigt ibland när man ska ut eller är borta. Man känner sig så jäkla besvärlig och jag gillar inte den känslan alls!

Ikväll blir det tribal och det ser jag fram emot. I bilen ska jag råplugga fysik. Jag vill verkligen klara fysikprovet bra! I helgen måste jag studera So och det rejält. Imorgon sätter sig E1&E2 på tåget. Vad det ska bli kul att träffa dem! Nu ska jag fortsätta att byta om och njuta av min mintchokladsdoft.

later

Inga kommentarer: