söndag, mars 23

Omelett

Jag håller på och packar lite. Samtidigt som syrran har gäster här och jag ska snart gå och ringa K en stund för att höra om det är något hon vill att jag ska ha med. Vi får väl se. Ikväll åker jag och E. Sedan kommer jag hem måndag morgon v.14. Så förmodligen lär det bli tyst här ytterligare ett tag. Det är så, ibland är det rätt fullspäckat. Veckan är rätt oklar faktiskt, men nog ska jag kunna få till någonting kul. Det tror jag allt. Vare sig det blir Halland eller ej.
Dessa dagar med The B Family har varit härliga dagar med roliga skämt, träffsäkra. Och en massa skojiga påhitt och roliga middagar med mycket skratt. Jag gillar deras humor, enormt mycket. Det är ironi och sånt gillar jag oändligt mycket. Fast vissa dagar är jag lite väl godtrogen. Jag trodde seriöst att D läste telefonkatalogen en gång per år. Speciellt gula sidorna. Men det lär han nog glömma fort. Det är en härlig familj det där, det är det verkligen!

Det går sisådär med packningen, mycket myskläder stoppas ner i den gröna väskan. Jag är förkyld nu så det är vad jag känner för mest. Behöver jag klä upp mig finns ju syrran där och hon lånar gärna ut något festligare. Jag har bestämt vad jag ska ha på mig på färdighetsprovet också. Tights och mitt rocknroll-linne och naturligtvis benvärmare. Det är en viktig detalj. Men jag kom just på något, att man ska ha med skor också. Och ett foto på sig själv inklusive brev. Dessutom måste jag fylla i min kalender. Mycket att stå i. Så det är bäst att jag sätter fart.

Hoppas att alla har haft en trevlig påsk.
Med mycket omelett =)

Inga kommentarer: